FacebookGoogle+

Grodno zadebiutowało na rynku głównym GPW

9 października Grodno, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych, zadebiutował na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Debiutowi nie towarzyszyła emisja akcji.

Grodno na rynek główny GPW przeniosło się z New Connect, na którym obecne było od kwietnia 2011 roku.

Debiut na parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie to realizacja kolejnego celu strategicznego spółki. Doświadczenia na rynku New Connect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Status spółki notowanej na GPW świadczy o dojrzałości naszej firmy. Jestem przekonany, że sprostamy wyzwaniom inwestorów i będziemy dalej rozwijali firmę, budując wartość dla akcjonariuszy – oznajmia Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno.

Rozbudowa oferty i sieci dystrybucji

Obecnie Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to około 35 tys. artykułów. W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

W planach jest także optymalizacja i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży oraz rozbudowa sieci dystrybucji – w tym na zasadzie franczyzy. Środki na ten cel spółka pozyskała w kwietniu bieżącego roku, kiedy to – w drodze subskrybcji prywatnej – sprzedała 1,2 mln akcji za 4,8 mln zł.

Zarząd Grodno SA podczas debiutu firmy na rynku głównym GPW (od lewej): Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu; Monika Jurczak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansów; Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny

Zarząd Grodno SA podczas debiutu firmy na rynku głównym GPW (od lewej): Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu; Monika Jurczak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansów; Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny

Od 2014 r. firma powiększyła się o dziewięć nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju. Osiem placówek powstało poprzez rozwój organiczny, a jeden punkt dołączył do sieci sprzedaży Grodna w drodze nabycia wydzielonej części przedsiębiorstwa Elektromag w Brwinowie. Tym samym sieć dystrybucji Grodna liczy obecnie 46 własnych punktów sprzedaży oraz jeden oddział franczyzowy.

– Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na rynku, zamierzamy dalej rozbudowywać sieci dystrybucji, asortyment oraz rozwijać kanały dystrybucji. W ciągu najbliższych lat chcemy znaleźć się w pierwszej trójce największych firm w branży – dodaje prezes Grodna.

Dalszy wzrost obrotów i zysku

W roku obrotowym 2014/2015 zakończonym 31 marca Grodno wypracowało 238 mln zł i 6,1 mln zł zysku netto. Prognozy na rok 2015/2016 zakładają osiągnięcie 292 mln zł obrotów i zysku netto na poziomie 9,7 mln zł

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas