Facebook

URE przeprowadzi monitoring sprzedawców prądu i gazu

W ostatnim czasie do Urzędu Regulacji Energetyki (URE) wpływają liczne skargi, dotyczące problemów ze standardami jakościowymi obsługi odbiorców energii elektrycznej oraz nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej kwestie dotyczące:

  • braku rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
  • podszywania się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
  • przymusu zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
  • braku przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą).

Zgłaszane są także skargi dotyczące m.in. opóźnień związanych z regularnym wystawianiem faktur, co skutkuje kumulacją należności za sprzedaż energii za dłuższy okres. Wśród odbiorców pojawiają się zatem obawy o wstrzymanie dostaw energii z powodu nieuregulowanego rachunku lub niemożności jednorazowego zapłacenia zbyt wysokiej kwoty za zbyt długi okres.

Największa ilość skarg odbiorców zgłaszanych do URE dotyczy działalności sprzedawców:

  • Energa Obrót,
  • Polska Energetyka PRO,
  • Energetyczne Centrum,
  • Multimedia Polska Energia,
  • Tauron Sprzedaż,
  • PGNiG Obrót Detaliczny.

W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez odbiorców oraz w celu ewentualnego podjęcia, w ramach przysługujących kompetencji, dalszych działań, prezes URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczne badanie/monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od odbiorców. W tym celu został stworzony formularz zgłoszeniowy, za pośrednictwem którego odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu, związanych ze standardami obsługi lub nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Formularz dostępny jest do pobrania na stronie Urzędu www.ure.gov.pl. Zgłoszenia, które wpłyną za pośrednictwem powyższego formularza, nie będą traktowane przez URE jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji. Będą one weryfikowane przez Urząd w celu ustalenia skali oraz obszaru występowania zjawiska zgłaszanych przez odbiorców problemów.

 

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas