Grodno uruchomiło dwa nowe punkty sprzedaży
Spółka Grodno, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych, otworzyła dwa nowe oddziały: w Wałbrzychu oraz w Koninie. Obecnie Grodno ma 57 punktów sprzedaży, w tym trzy w ramach współpracy franczyzowej.
– Nowe punkty sprzedaży to kolejny krok w realizacji naszej strategii rozwoju poprzez rozbudowę sieci dystrybucji. Oddział w Koninie wzmocni naszą pozycję w Polsce Środkowej, a ten w Wałbrzychu w Południowo-wschodniej – powiedział Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno SA.
Punkt w Wałbrzychu to nowy lokal o powierzchni około 300 m2, usytuowany przy ul. Wieniawskiego 37. Oddział w Koninie znajduje się przy ul. Zakładowej 7 i ma około 225 m2.
Po transakcji sieć Grodna będzie liczyć 57 własnych punktów sprzedaży, w tym trzy franczyzowe. Wszystkie zlokalizowane są w kluczowych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu czy Wrocławiu.
Rozwój sieci sprzedaży i asortymentu
Na koniec ubiegłego roku obrotowego Grodno dysponowało asortymentem około 31 tys. artykułów. Do końca 2016 roku asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji. W szczególności spółka zamierza rozwijać ofertę dla przemysłu, w zakresie nowoczesnego oświetlenia LED, oświetlenia konsumenckiego oraz fotowoltaiki.
Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce w branży. Obecnie spółka znajduje się w pierwszej dziesiątce największych dystrybutorów elektrotechnicznych na rynku. Prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016 zakładają blisko 23% wzrost przychodów w stosunku do ubiegłego roku, do poziomu 292 mln zł oraz 59% wzrost zysku netto do poziomu 9,7 mln zł.