FacebookGoogle+

Grupa El-Sigma obchodzi 10-lecie działalności

Elektrosystemy 10/2016W tym roku Grupa El-Sigma świętuje jubileusz 10-lecia obecności na polskim rynku. W momencie zawiązania się grupy w jej skład wchodziło osiem podmiotów. Dziś El-Sigma to 54 firmy posiadające na terenie całego kraju ponad 100 punktów sprzedaży. 

W dniu 18 listopada w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach odbędzie się uroczysta Gala Jubileuszowa z okazji 10-lecia Grupy El-Sigma. W spotkaniu udział wezmą członkowie grupy, partnerzy biznesowi, szereg osobistości oraz kluczowi dostawcy, w tym: ABB, An-Kom, Elektro-Plast Opatówek, Elektroplast Stróża, Elgotech, Elpar, Ergom, Eti Polam, F&F, Hager, Kanlux, Kontakt Simon, Kopos, LŁ, Led-Pol, Pawbol, PCE, Trytyt, TT Plast, Vents czy Zamel. Patronat nad wydarzeniem objęły m.in. Związek Pracodawców Dystrybucji Elektrotechniki, Regionalna Izba Gospodarcza a tak­że Magazyn Elektrosystemy.

10 lat El-Sigma

Spektakularny rozwój

Grupa El-Sigma została powołana dekadę temu w celu konsolidacji rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych. Początkowo w jej skład wchodziło osiem firm. Na przestrzeni kolejnych lat działalności dołączały kolejne firmy członkowskie. Obecnie skład grupy liczy już 54 podmioty, które realizują sprzedaż za pośrednictwem ponad 100 punktów handlowych.
Rosnąca systematycznie liczba podmiotów stowarzyszonych to efekt codziennej pracy całej Grupy El-Sigma. To przede wszystkim zaufanie do stabilności prowadzonych działań, ale też efekt proponowanych dobrych, racjonalnych rozwiązań dla wszystkich uczestników grupy, takich jak wysokie standardy usług, wzajemna merytoryczna pomoc polskich przedsiębiorców oraz wspólny rozwój. Profesjonalne działania centralne i odpowiedni dobór narzędzi, które wspierają działalność spółki, pozwalają na efektywne dotarcie do klienta – oznajmia Damian Hegenbarth, prezes El-Sigmy.

Marka własna Sigma

Swój rozwój El-Sigma opiera nie tylko na systematycznym zwiększaniu zasięgu terytorialnego i wolumenu sprzedaży ale też m.in. na rozszerzaniu oferty asortymentowej, w tym także wprowadzeniu wyrobów pod marką własną Sigma.
Na podstawie wieloletniego doświadczenia, w roku 2015 postanowiliśmy wprowadzić do oferty produkty sygnowane mar­ką własną. Obecnie na stałe w ofercie marki Sigma znajdują się takie grupy produktowe jak: przedłużacze mieszkaniowe, gniazda przenośne, przedłużacze ogrodowe i bębnowe, opaski kablowe – podkreśla Jolanta Tomsia, dyrektor handlowy w El-Sigma.

PRZYCHODY GRUPY EL-SIGMA (w mln zł)

PRZYCHODY GRUPY EL-SIGMA (w mln zł)

Plany na przyszłość

W najbliższych miesiącach El-Sigma zamierza kontynuować rozwój oferty, w tym pod marką własną, oraz prowadzić dalszą selekcję podmiotów, które zgłaszają akces do grupy.
Najważniejsza jest stabilność i zaufanie przy gwarancji jak najwyższej jakości współpracy. Tego szukamy u kandydatów do wejścia do grupy, bo to też ofe­rujemy – dodaje Damian Hegenbarth.
Spółka realizuje też inne działania mające na celu dalsze wzmacnianie pozycji na rynku, takie jak pogłębianie integracji wewnętrznej, stałe usprawnianie procesów organizacyjnych, realizacja kolejnych etapów informatyzacji organizacji czy maksymalizacja efektów zarządzania popytem wewnętrznym.
Bardzo istotnym elementem w bieżącej strategii jest podnoszenie kwalifikacji personelu w celu przygotowywania lub podtrzymania ich roli jako merytorycznych ekspertów, a także dobrze ukierunkowane zarządzanie nadwyżkami kapitału przy doskonałej sytuacji finansowej spółki. Dekada działalności to szczególna okazja, aby świętować, patrząc jak dużo osiągnięto przez ten czas. Jednak nie opuszczamy głowy, patrzymy bardzo daleko w przyszłość. Zdajemy sobie sprawę, że konieczna jest mozolna codzienna praca, aby móc świętować kolejne dokonania – podsumowuje prezes.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas