«
»
FacebookGoogle+
IKONY_ES_AU
Rynek

30 taksówek elektrycznych jeździ po Warszawie

Po Warszawie jeździ obecnie 30 taksówek elektrycznych, ale do końca roku ma ich być już 130. Samochody elektryczne wykorzystują dwie firmy: Elektrotaxi i Electric Taxi. Elektrotaxi posiadająca obecnie 10 aut rozpoczęła pracę w listopadzie 2016 roku, a Electric Taxi, która eksploatuje ich 20 – w marcu br. Ta druga powiększy jednak swoją flotę.

Następne auta odbieramy w czerwcu. 20 będzie jeździć w Warszawie, a pozostałe 40 rozdzielimy pomiędzy Katowice i Kraków, do których wchodzimy właśnie z usługami. Potem przyjdzie czas na kolejne miasta, bo zainteresowanie samorządów jest bardzo duże. Rozmawiamy z Poznaniem, Trójmiastem, Gliwicami, Zabrzem – powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Wojciech Czapla z Electric Taxi.

Według „Pulsu Biznesu” do końca roku Electric Taxi chce eksploatować już 500 samochodów elektrycznych w całej w całym kraju, z czego co najmniej 100 jeździłoby w Warszawie. Zarówno Elektrotaxi, jak i Electric Taxi wykorzystują Nissany Leaf.

Z punktu widzenia Electric Taxi, wykorzystanie auta elektrycznego jest tańsze od spalinowego.
Koszty leasingu samochodu elektrycznego są wprawdzie wyższe od kosztów leasingu samochodu konwencjonalnego, ale koszty eksploatacji są niższe. Szacujemy, że ostatecznie taksówka elektryczna jest o 2 tys. miesięcznie tańsza od taksówki napędzanej paliwem tradycyjnym – powiedział Wojciech Czapla.

Zwrócił on również uwagę, że dla firm taksówkowych podstawową kwestią jest długość przejazdu na jednej baterii. Z powodu małej liczby stacji ładowania firmy taksówkarskie chcą same w nie inwestować. Wojciech Czapla twierdzi, że Electric Taxi będzie instalowała stacje własne i z partnerami. W Warszawie ma być ich ok. 20, a w Polsce około 50.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas