FacebookGoogle+

Triggo planuje debiut na New Connect

Triggo, spółka opracowująca pojazd elektryczny dedykowany rynkom car-sharing, planuje na przełomie 2018 i 2019 r. pozyskać środki w drodze oferty publicznej i zadebiutować na NewConnect. Spółka kończy prace nad prototypem i przygotowuje się do zamówienia w trzecim kwartale pierwszej pilotażowej serii pojazdów.

Triggo od ośmiu lat rozwija unikatową technologię w pełni elektrycznego polskiego pojazdu łączącego cechy jednośladów i samochodów, którego ochrona patentowa obejmuje obszar Europy, Azji i Ameryki Północnej. Projekt dedykowany jest głównie klientom car sharingu. Kluczową cechą Triggo jest zmienna geometria podwozia, pozwalająca poruszać się w dwóch trybach: drogowym i manewrowym (różnice w prędkości, szerokości pojazdu i jego specyfikacji). Ponadto pojazd jest przyjazny dla środowiska.

Wraz z kolejnymi etapami rozwoju pojazdu Triggo nabieramy pewności co do osiągnięcia w perspektywie lat globalnego sukcesu naszego projektu. Podjęliśmy ważną decyzję w zakresie wejścia na NewConnect wraz z pozyskaniem do 10 mln zł środków przeznaczonych finansowaniu badań R&D i rozpoczęciu prac nad wdrożeniem produkcji. Jednocześnie zbliżamy się do zakończenia budowy prototypu PB3, czyli pierwszej wersji w pełni mobilnego, sprawnego pojazdu, która będzie bazą do produkcji serii pilotażowej. Jej dostawy spodziewamy się w 2019 r. i już widzimy duży popyt na ten produkt – podkreśla Rafał Budweil, prezes i założyciel Triggo.

Model biznesowy spółki zakłada koncentrację na polskim i europejskim rynku car sharingu. Spółka dostrzega rosnący popyt ze strony potencjalnych partnerów biznesowych na tego typu rozwiązania.

Dokładnie śledzimy trendy w światowej branży usług car sharingu. Na wielu rynkach takie usługi dopiero raczkują i dostrzegamy tu bardzo duże możliwości wzrostu zainteresowania wśród klientów. Co więcej, sprzyjającym aspektem są globalne trendy w zakresie rosnącej popularności aut elektrycznych. Już dziś można zaobserwować wycofywanie się światowych koncernów z produkcji aut z silnikami diesla, a stawianie na rozwój pojazdów przyjaznych środowisku. Takim pojazdem jest Triggo – dodaje dodaje Rafał Budweil.

Triggo w pierwszym kwartale pozyskało finansowanie w drodze emisji prywatnej, dedykowane dalszym badaniom. Spółka korzysta także z programu dotacyjnego NCBiR (programy Innomoto), PAPR (Inteligentny Rozwój).

Triggo

Triggo stanowi unikatowy w globalnej skali w pełni elektryczny pojazd, łączący najlepsze cechy jednośladów i niewielkich samochodów miejskich, który od podstaw jest realizowany przez polską myśl techniczną. Założenia i koncepcje Triggo są chronione międzynarodowymi patentami obejmującymi obszar zamieszkały przez blisko 2,4 mld osób.

Projekt jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie w zakresie usług car-sharingu i elektromobilności na największych światowych rynkach europejskich, azjatyckich i amerykańskich. Potencjał Triggo wynika ze sprzedaży zarówno produktu, jak i licencji.

Kluczową cechą Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia zwężenie się auta do szerokości motocykla. Taka konfiguracja gwarantuje swobodną jazdę w korkach między samochodami oraz zajmowanie mniejszej ilości przestrzeni parkingowej. Obecnie projekt znajduje się w fazie PB3, tj. opracowania pierwszej wersji przedprodukcyjnej.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas