FacebookGoogle+

Triggo zakończyło prace nad prototypem elektrycznego pojazdu

Triggo, spółka pracująca nad unikatowym pojazdem elektrycznym dedykowanym rynkom car-sharing, zakończyła prace nad prototypem PB3. Firma zamówiła wyprodukowanie pierwszej serii pilotażowej dziewięciu pojazdów dedykowanych testom i badaniom.

Triggo w kolejnych kwartałach planuje przeprowadzenie pierwszej publicznej emisji akcji na rynku NewConnect. Spółka w tym celu już rozpoczęła współpracę z Domem Maklerskim Banku Ochrony Środowiska, który będzie pełnił rolę oferującego oraz autoryzowanego doradcy podczas procesu ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na New Connect. Środki będą dedykowane finansowaniu dalszych badań i pierwszych prac nad wdrożeniem seryjnej produkcji.

Innowacyjna technologia polskiego elektrycznego pojazdu łączącego zalety mobilności i łatwości parkowania jednośladów oraz bezpieczeństwa i praktyczności miejskich samochodów, jest rozwijana od 2010 roku. Jej najważniejszą cechą jest zmienna geometria podwozia, dzięki której kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym dla wysokich prędkości i manewrowym, w którym pojazd zajmuje tylko tyle miejsca, co jednoślad. Konstrukcja jest chroniona patentami obejmującymi Europę, Azję i Amerykę Północną. Elektryczne Triggo będzie przeznaczone zwłaszcza dla klientów szybko rozwijających się platform car-sharingowych.

Po wielu kwartałach ukończyliśmy kluczowy etap w rozwoju pojazdu, obejmujący wprowadzenie wszystkich założeń projektowych zarówno w zakresie podwozia, jak i nadwozia. Obecna wersja to w pełni mobilny i sprawny prototyp, będący bazą do produkcji serii pilotażowej. Zamówiliśmy pierwszą partii pojazdów, której dostawy spodziewamy się w 2019 roku. To będzie punkt wyjścia do testów zamkniętych, ale też przeprowadzanych w warunkach miejskich, które być może będziemy realizować z naszymi partnerami z rynku car sharing – oznajmia Rafał Budweil, prezes i założyciel Triggo.

Spółka w trakcie prac implementowała wszystkie założenia projektowe, obejmujące m.in. ramę nośną podwozia, przednie i tylne zawieszenie, układ składania kół, cyfrowe układy sterowania, jak również napęd i układ hamulcowy. Nadwozie pojazdu powstało przy współpracy z wiodącymi polskimi dostawcami usług projektowych dla globalnej branży automotive.

Zarówno w Polsce, jak i zwłaszcza na świecie obserwujmy wzrost zainteresowania i tym samym sprzedaży pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi. To w połączeniu z chronioną globalnie unikalnością rozwiązania Triggo daje duże nadzieje na sukces. Sterowanie cyfrowe drive by wire, niska masa własna, zunifikowany system baterii, czy kompaktowe wymiary to czynniki mogące pomóc kierowcom czerpać radość z prowadzenia i użytkowania Triggo – podsumowuje Rafał Budweil.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas