Sprzedaż Grodna wzrosła do 193 mln zł
Około 193 mln zł – według wstępnych szacunków zarządu takie przychody w roku obrachunkowym 2012/13 osiągnęła sieć hurtowni elektrotechnicznych Grodno. To o 6% więcej od sprzedaży w roku 2011/12. Motorem napędowym w najbliższym czasie ma być sprzedaż produktów z segmentu premium oraz rozwiązań dla przemysłu.
Według wstępnych ocen, w czwartym kwartale roku finansowego spółki, będącym jednocześnie pierwszym kwartałem roku kalendarzowego 2013, Grodno wypracowało obroty na poziomie 44,2 mln zł, wobec 43,9 mln zł w tym samym czasie przed rokiem. Oznacza to wzrost rok do roku o 0,5% (0,24 mln zł).
Obroty w górę o 6%
Dynamika po czterech kwartałach była wyższa i wyniosła 6%. W roku obrachunkowym 2012/13 zakończonym 31 marca przychody Grodna wyniosły około 193 mln zł w porównaniu z 182,1 mln zł w roku 2011/12. Szacunkowych danych dotyczących wypracowanego zysku netto spółka na razie nie podała.
– Na tle słabych danych makro z branży budowlanej, bardzo dobry poziom obrotów spółka zawdzięcza przede wszystkim budowanemu od lat modelowi biznesu. Działalność spółki ukierunkowana jest na drobnych odbiorców. Dzięki temu, że poziom sprzedaży nie jest uzależniony od dużych kontraktów budowlanych, Grodno w trudnej sytuacji rynkowej może nie tylko obronić swoją pozycję na rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych, ale również znacząco ją umocnić – czytamy w komentarzu do wyników.
Produkty premium i rozwiązania dla przemysłu
Od drugiego kwartału roku obrachunkowego 2012/2013 (trzeci kwartał roku kalendarzowego 2012) spółka zwiększa sprzedaż produktów klasy premium, w tym m.in. oświetlenia opartego na technologii LED, po które coraz chętniej sięgają więksi klienci z sektora usług. Grodno intensyfikuje również sprzedaż dla sektora przemysłowego. Zdaniem władz hurtowni właśnie te dwa segmenty działalności będą w najbliższym czasie umacniać pozycję spółki na rodzimym rynku i budować jej przewagę konkurencyjną.
Nieprzewidywalność rynku
W czerwcu ubiegłego roku Grodno zaprezentowało prognozę wyników na rok 2012/13, która zakładała m.in. osiągnięcie 193 mln zł przychodów i 4,6 mln zł zysku netto. W listopadzie ze względu na zwiększoną walkę konkurencyjną w branży oraz zmienność marż uzyskiwanych na sprzedaży spółka odwołała wcześniejsze założenia. Nową prognozę Grodno opublikowało w lutym tego roku. Zakładała on wypracowanie obrotów na poziomie 195,8 mln zł i zysku netto w wysokości 0,7 mln zł.