Grodno rozwija sieć i ofertę asortymentową
Przychody Grodna w pierwszym półroczu 2015/2016 wzrosły o 41% a zysk netto o 71%. Spółka w najbliższym czasie planuje dalszy rozwój sieci dystrybucji oraz oferty asortymentowej. Do końca marca 2016 roku zamierza otworzyć pięć nowych oddziałów a do końca 2016 roku rozszerzyć ofertę do 35 tys. pozycji.
W drugim kwartale roku obrotowego 2015/2016 (od lipca do września) Grodno odnoto-wało sprzedaż na poziomie 80,9 mln zł, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto w tym czasie wyniósł 1,2 mln zł i był wyższy niż rok wcześniej o 37%. Narastająco w pierwszym półroczu 2015/2016 (kwiecień-wrzesień) spółka miała 147,6 mln zł przychodów wobec 104,7 mln zł rok wcześniej, czyli więcej o 41%. Wynik netto zwiększył się o 71% do 1,7 mln zł. Znacząca poprawa przychodów i zysku to efekt rozbudowy sieci sprzedaży oraz dywersyfikacji oferty produktowej w perspektywicznych segmentach rynku.
– Pierwsze półrocze roku obrotowego 2015/2016 zakończyliśmy rekordowym wzrostem przychodów o 41% rok do roku i ponad 70-procentową poprawą zysku. To efekt konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, w tym poszerzania sieci sprzedaży i oferty asortymentowej. Wyniki finansowe pierwszego półrocza bieżącego roku obrotowego są zgodne z naszymi założeniami. Drugie półrocze powinno przynieść umocnienie przewagi konkurencyjnej spółki w branży i przyspieszenie realizacji prognoz – potwierdza Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno.
Najważniejsi odbiorcy Grodna
W omawianym okresie największą sprzedaż, na poziomie 75,3 mln zł, spółka odnotowała w segmencie wykonawców usług, tj. instalatorów oraz firm wykonujących instalacje elektryczne (50,9% udziału w obrotach). Sprzedaż w segmencie dystrybucyjnym wyniosła 30,6 mln zł (20,7% udziału). Znaczące pozycje zajęły także: sprzedaż do obiektów wielkopowierzchniowych – 19,4 mln zł (13,1%) oraz do przemysłu – 15,4 mln zł (10,4%).
Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy Grodna ma przełożyć się na wzrost przychodów o 22,7%, do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016, oraz poprawę zysku netto o 59%, do 9,7 mln zł.
Rozwój sieci sprzedaży i asortymentu
Grodno systematycznie inwestuje w rozwój sieci i asortymentu. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce w branży. W kwietniu 2015 r. dzięki emisji akcji hurtownia pozyskała 4,8 mln zł na inwestycje. W pierwszym półroczu roku obrotowego firma uruchomiła dwa własne punkty sprzedaży oraz jeden franczyzowy. Do końca marca 2016 r. planuje otworzyć pięć kolejnych punktów w województwach małopolskim, śląskim i lubuskim. Ponadto spółka zmodernizowała i rozbudowała oddział w Częstochowie oraz przygotowuje się do rozbudowy hali magazynowej w Małopolu, gdzie przeprowadzono już pierwsze prace inwestycyjne. Na koniec pierwszego półrocza bieżącego roku obrotowego (31 września) Grodno dysponowało asortymentem 24 tys. artykułów. Do końca 2016 r. asortyment wzrośnie do 35 tys. pozycji.