Philips rozwija segment opraw konsumenckich
Philips Lighting Poland podjął działania w celu zwiększenia swojego udziału w rynku opraw konsumenckich. Obecnie firma dysponuje czterema markami w tym segmencie. Są to: Liria – grupa ekskluzywnych produktów klasy premium adresowanych do najbardziej wymagających klientów, Eseo – nowoczesne oprawy tworzone na bazie aktualnych, modnych trendów wzorniczych, Philips – marka koncentrująca się na lampach bazujących na diodach LED, oraz Massive – najbardziej popularna i kierowana do najszerszego grona odbiorców.
Największe zmiany zostaną wprowadzone właśnie w tej ostatniej. Marka Massive otrzymała nowe, odświeżone logo. Zmianie ulega również szata graficzna opakowań, na których rozmieszczono w sposób przyjazny dla konsumenta najważniejsze informacje o produkcie. Harmonizacja gamy produktów Massive obejmuje również odświeżenie materiałów POS: stron www, bannerów internetowych, katalogu itp. Marka Massive generuje około 80% obrotów Philipsa w segmencie opraw konsumenckich, z 6-procentowym udziałem w rynku. Firma planuje średni 5-procentowy roczny wzrost sprzedaży tych wyrobów.
W najbliższej przyszłości Philips chce także intensywnie rozwijać oprawy zbudowane na bazie diod Power LED. Producent szacuje, że o ile jeszcze w 2008 roku produkty oświetleniowe oparte na diodach LED stanowiły około 7% rynku, to już w 2020 roku będzie to ponad 75%.