Philips Lighting zmodernizował swoje warszawskie biuro
Philips Lighting Poland po 10 latach obecności w biurowcu Philips House w Warszawie przeprowadził generalną metamorfozę przestrzeni pracy. Nowe biuro stwarza pracownikom lepsze warunki funkcjonowania, a jednocześnie stanowi prezentację możliwości technologicznych firmy, które pozwalają na kreowanie ergonomicznych i w pełni interaktywnych przestrzeni do pracy.
Proces przekształcenia pomieszczeń biurowych miał klika aspektów. Jednym z najważniejszych było dostosowanie możliwości biura do współczesnych wymagań. Położono nacisk na otwarcie przestrzeni i wsparcie pracy zespołowej. Koncepcja uwzględnia też elastyczność godzin pracy, a także budowanie kultury firmy i motywacji. Kolejnym elementem projektu jest zastosowanie w aranżacji oferowanych przez firmę produktów i rozwiązań. Doświadczenie pracowników związane z ich codziennym testowaniem przełoży się na lepsze rozumienie potrzeb klientów i bardziej efektywne wdrożenia.
Activity-Based Workspace
W warszawskim biurze Philips Lighting planowanie przestrzeni oparto na koncepcji Activity-Based Workspace. Zgodnie z jej założeniami kluczowe jest dostosowanie środowiska pracy do różnorodnych czynności i zadań wykonywanych codziennie przez pracowników oraz do stylu ich pracy. W pokojach skupienia, tzw. focus rooms, mogą oni realizować zadania wymagające największej koncentracji. Budki telefoniczne dla biura zostały tak zaprojektowane, aby odgłosy rozmów telefonicznych nie przeszkadzały kolegom pracującym w przestrzeniach wspólnych. Zlokalizowanie biurek przy oknach oraz przeszklone ściany działowe zapewniają wszystkim równomierny dostęp do światła słonecznego.
Human Centric Design, Human Centric Lighting
– projektowanie wokół użytkownika
Dobrze zaprojektowane biuro stanowi istotną wartość dodaną dla użytkowników. Aby osiągnąć taki efekt, należy zacząć od obserwacji i analizy codziennych potrzeb i wymagań użytkowników danej przestrzeni. Inaczej projektuje się przestrzeń sprzyjającą skupieniu, inaczej te wspierające kreatywne burze mózgów, projektowanie czy spotkania i konferencje. Następnie przygotowuje się odpowiednie pomieszczenia: punkty wymiany wiedzy, zaciszne strefy pracy indywidualnej, strefy relaksu, pokoje sprzyjające kreatywności, wspólną kuchnię. Takie podejście ma szczególne znaczenie dla przedstawicieli dorastającego w świecie nowoczesnych technologii pokolenia Y.
Technologie oświetleniowe
Dużą rolę w aranżacji biura odgrywa oświetlenie. Może ono z jednej strony sprzyjać relaksowi, ale i poprawiać efektywność oraz zdolność koncentracji. Wspieranie rytmu dobowego prowadzi do poprawy stanu zdrowia, zmniejszenia częstotliwości popełniania błędów, a w efekcie – do zwiększenia zadowolenia i produktywności pracowników.
Metoda Human Centric Lighting opiera się na dopasowaniu światła do indywidualnych potrzeb użytkowników i uwzględnia nie tylko różnice fizjologiczne między pracownikami (starsi potrzebują więcej światła niż młodsi koledzy), ale także różnorodność powierzanych im zadań. Takie podejście spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony deweloperów i zarządców budynków biurowych, którzy dążą w ten sposób do podniesienia swojej konkurencyjności.
Sterowanie światłem i temperaturą
Z myślą o potrzebach użytkowników nowego biura Philips Lighting została zaprojektowana aplikacja na urządzenia mobilne pozwalająca na zarządzanie oświetleniem oraz temperaturą w biurze. W każdym pomieszczeniu oraz na każdym biurku znajdują się naklejki z kodem QR. Zeskanowanie ich za pomocą aplikacji pozwala użytkownikom swobodnie sterować oświetleniem i klimatyzacją, by dopasować je do indywidualnych potrzeb i upodobań. Z poziomu urządzeń mobilnych pracownicy mogą również zarządzać rezerwacjami sal konferencyjnych (służy do tego system Evoko).