Nowa Elektro przejmuje i rozwija usługi dodatkowe
Nowa Elektro zakłada, że za pięć lat przychody spółki przekroczą 500 mln zł. W celu realizacji tych zamierzeń hurtownia systematycznie rozbudowuje sieć, usprawnia procesy logistyczne i rozwija usługi dodatkowe (prefabrykacja rozdzielnic, fotowoltaika), a także zwiększa sprzedaż w kanale e-commerce.
Nowa Elektro systematycznie rozbudowuje sieć dystrybucji na terenie całego kraju. W październiku, w wyniku zakupu krakowskiej hurtowni, spółka uruchomiła 37 oddział.
– W nowej placówce w stolicy Małopolski zatrudniamy siedmiu pracowników. Przejmowana hurtownia posiada 30-letnią historię i szeroki portfel klientów, głównie elektroinstalatorów. Wierzę, że razem z naszym dobrze prosperującym od 10 lat oddziałem krakowskim wzmocnimy pozycję na rynku małopolskim – oznajmia Łukasz Skowroński, wiceprezes Nowa Elektro.
Nabyty niedawno oddział w Krakowie to druga w tym roku, po Gorzowie Wielkopolskim, otwarta hurtownia spółki. Oddział w Gorzowie, to z kolei piąta placówka firmy działająca w modelu franczyzowym.
Inwestycja w WMS
Oprócz rozbudowy sieci dystrybucji istotnym elementem rozwoju spółki jest usprawnianie procesów logistycznych. W drugiej połowie tego roku Nowa Elektro zakończyła proces wdrożenia systemu zarządzania na magazynie centralnym WMS (Warehouse Management System). System w istotny sposób zmienił proces przyjęcia, kompletacji i wydania towarów na magazynie centralnym.
– Implementacja oprogramowania WMS jest kolejnym krokiem milowym w naszej organizacji. Pomimo, że wdrożenie było sporym wyzwaniem, ostatecznie widać jak bardzo wpływa na usprawnienie procesu dostaw z magazynu centralnego, zminimalizowanie liczby pomyłek w kompletacji towaru oraz skrócenie czasu potrzebnego na przyjęcia, kompletację i wysyłkę zamówień. Tym samym istotnie przekłada się na ich szybszą realizację – podkreśla Łukasz Skowroński.
Usługi dodatkowe
Nowa Elektro rozwija także usługi dodatkowe, w ramach których oferuje m.in. prefabrykację rozdzielnic oraz montaż systemów fotowoltaicznych.
Usługi prefabrykacji spółka realizuje głównie dla firm elektroinstalacyjnych, które nie posiadają u siebie działów montażu, a urządzenia prefabrykowane w Nowa Elektro są wykorzystywane praktycznie w każdym segmencie budownictwa. Przychody z prefabrykacji w tym roku są rekordowe i powinny dalej rosnąć.
Tendencja wzrostowa widoczna jest także w przypadku sprzedaży poduktów dla fotowoltaiki. Nowa Elektro korzysta z rosnącego zainteresowania rynku tą technologią, na co wpływ mają m.in. spadające ceny rozwiązań PV przy jednoczesnych wzrostach cen prądu, czy uruchomiony pod koniec sierpnia rządowy program „Mój Prąd”.
– Nasza firma najczęściej realizuje nieduże instalacje do 50 kW. Rok 2019 jest pierwszym rokiem, w którym przychody z fotowoltaki będą stanowiły istotną wartość. Obserwując zapotrzebowanie i trend rynkowy w przyszłym roku planujemy podwoić sprzedaż w tym obszarze. Zapotrzebowanie na produkty PV generowane jest zarówno ze strony klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw, czy sektora publicznego – oznajmia wiceprezes.
Realizacja strategii zgodnie z planem
Rozbudowa sieci sprzedaży, usprawnianie procesów logistycznych i rozwój usług dodatkowych to kluczowe elementy strategii spółki. Podobnie jak rozwój sprzedaży w kanale e-commerce. Wyniki spółki pokazują, że realizacja strategii przebiega zgodnie z planem.
– Mimo, iż na rynku widać pierwsze symptomy spowolnienia, my cały czas notujemy wzrosty i rośniemy szybciej niż cała branża. Po trzech kwartałach 2019 wypracowaliśmy 237,2 mln zł przychodów, czyli o 8% więcej niż przed rokiem. Cieszy nas również to, że systematycznie zwiększamy udział sprzedaży e-commerce. Wierzę, że obecne tempo rozwoju pozwoli zgodnie z założeniami za pięć lat przekroczyć 500 mln zł obrotu i umocnić naszą firmę w gronie największych graczy na rynku – podsumowuje Łukasz Skowroński.