Nowa France świętuje 25-lecie działalności
Nowa France świętuje 25-lecie działalności na rynku i realizuje kolejne inwestycje. W jubileuszowym roku sieć hurtowni m.in. rozwija ofertę asortymentową, standaryzuje swoje placówki i otwiera kolejne oddziały. Spółka usprawnia także procesy logistyczne oraz kontynuuje akcję szkoleniową pracowników.
Wywodząca się z Poznania Nowa France w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia istnienia na rynku. Z tej okazji spółka zorganizowała spotkanie dla swoich pracowników i partnerów biznesowych. Uroczystość odbyła się na polu golfowym „Kalinowe Pola” koło Świebodzina i była okazją do podsumowania dotychczasowych działań hurtowni oraz przedstawienia planów na kolejne lata.
Inwestycje w jubileuszowym roku
W ciągu 25 lat istnienia na rynku Nowa France przekształciła się z importera taśm izolacyjnych oraz muf kablowych w jedną z największych w Polsce sieci hurtowni elektrotechnicznych. Dalsze umacnianie pozycji na rynku mają zapewnić m.in. inwestycje realizowane w jubileuszowych dla spółki roku.
– Pomimo silnej pozycji na rynku Nowa France nie zamierza spocząć na laurach. Dlatego nieustannie staramy się wprowadzać innowacje w swoich działaniach, które zapewnią dalszy dynamiczny rozwój i sprawią, że klienci korzystający z naszych usług będą usatysfakcjonowani. Żeby być dla odbiorców jeszcze bardziej dostępnymi, otwieramy kolejne oddziały – w listopadzie uruchomimy dwie nowe hurtownie. Polepszenie obsługi klienta ma zapewnić też m.in. standaryzacja oddziałów, którą do tej pory przeszło już około 10 placówek – oznajmia Marian Nowak, założyciel i prezes Nowa France.
Zgodnie z hasłem „zmieniamy się dla Ciebie” w 2014 r. Nowa France poszerzyła ofertę asortymentową, głównie z zakresu produktów oświetleniowych, osprzętu elektroinstalacyjnego i aparatury modułowej. Dla przyspieszenia realizacji zamówień spółka zwiększyła także swoją ofertę na magazynach o ponad 1,3 tys. pozycji i jest w trakcie uruchomienia cross-dockingu przy dostawach towaru do oddziałów.
Szkolenia kadr
Pozytywne zmiany dotyczą także rozwoju osób zatrudnionych w firmie. Od 2012 r. przeprowadzany jest programu szkoleń o nazwie „Akademia Nowej France”.
– Jego głównym celem jest podwyższenie kompetencji pracowników z różnych dziedzin. Realizujemy to za pomocą pakietów szkoleniowych, m.in. z dziedziny oświetlenia, rozdziału energii i prefabrykacji, automatyki domowej i osprzętu, teleinformatyki oraz automatyki przemysłowej. Dzięki temu obsługa klienta będzie przeprowadzana w sposób fachowy i techniczny – dodaje Marian Nowak.
W tym roku w ramach „Akademii Nowej France” przeszkolonych zostało 130 osób, a w przyszłym planowane jest włączenie w projekt całego pionu handlowego i menedżerskiego. Dodatkowo ponad 120 pracowników firmy posiada już „LED paszport Philipsa”, potwierdzający wiedzę na temat technologii LED i oferty Philipsa z tego zakresu.
Przystąpienie do Fundacji Firm Rodzinnych
Nowa France również w tym roku przystąpiła do Fundacji Firm Rodzinnych. Jest to organizacja skupiająca polskie przedsiębiorstwa, które zbudowane zostały w oparciu o więzi rodzinne. Dzięki tej instytucji uczestnicy mają możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń w wybranych dziedzinach podczas organizowanych spotkań tematycznych, a także spotkań z mentorami biznesu rodzinnego.
Rodzinny charakter widać też w strukturze przedsiębiorstwa, w którym młoda generacja przejmuje coraz więcej obowiązków i kompetencji. Od kilku miesięcy funkcję dyrektora zarządzającego firmy sprawuje Tomasz Jeszták, zięć prezesa.
– Jako firma bazująca na silnych strukturach rodzinnych wiemy, że dzięki takiej polityce zatrudnienia każdy z naszych pracowników bierze większą odpowiedzialność za losy naszego przedsiębiorstwa, jego bezpieczeństwo i prestiż na rynku – podsumowuje prezes.