Nowa France przenosi siedzibę
Sieć hurtowni elektrotechnicznych Nowa France przeniosła siedzibę i swój największy oddział do Sadów koło Poznania. Spółka rozwija także sprzedaż internetową oraz inwestuje w rozwój kompetencji pracowniczych, m.in. poprzez organizację specjalistycznych szkoleń.
Obecna siedziba firmy Nowa France jest zdecydowanie większa od poprzedniej, mieszczącej się w Poznaniu. Co ważne – do nowego obiektu przeniesiony został także oddział spółki z Przeźmierowa. To największa placówka handlowa w całej sieci, dysponująca m.in. magazynem wysokiego składowania o powierzchni ponad 1 tys. m2.
Jednym z kryteriów wyboru miejsca na nową siedzibę i oddział była dogodna lokalizacja – Sady koło Poznania, w gminie Tarnowo Podgórne położone są bowiem u zbiegu ważnych arterii komunikacyjnych.
– Tarnowo Podgórne to bardzo prężnie rozwijająca się gmina, która przez wiele lat była najbogatszą gminą w Polsce. Panują tu dobre warunki dla rozwoju działalności gospodarczej, o czym świadczy duża ilość zlokalizowanych tu firm produkcyjnych i handlowych. Nasza nowa siedziba ma bardzo dobre połączenie komunikacyjne. Znajduje się bowiem u zbiegu krajowej trasy A92 i zachodniej obwodnicy Poznania S11. Bliskie sąsiedztwo z ważnymi szlakami komunikacyjnymi było jednym z kryteriów naszego wyboru – oznajmia Marian Nowak, prezes spółki Nowa France.
Rozwój kompetencji pracowniczych
Jak podkreśla zarząd Nowa France, przeprowadzka do nowej siedziby była podyktowana dynamicznym rozwojem spółki.
– Od wielu lat nasza firma cały czas się rozwija, systematycznie powiększając sieć sprzedaży. Inwestujemy jednak nie tylko w rozwój terytorialny, ale też w jakość obsługi. Przykładem tych ostatnich działań może być przeprowadzony cykl szkoleń „Akademia Nowa France”, w ramach którego szczególny nacisk położyliśmy na rozwój kompetencji naszych pracowników. W ramach „Akademii Nowa France” 150 pracowników zostało przeszkolonych w zakresie polityki sprzedażowej, kredytowej oraz logistyki, z naciskiem na warsztatowy charakter szkolenia. Na wrzesień mamy z kolei zaplanowane szkolenia dla pracowników działu handlowego z zakresu „Technik skutecznej sprzedaży” z zaangażowaniem doświadczonego zewnętrznego trenera – podkreśla Karin Jesztak, wiceprezes Nowa France.
Sprzedaż on-line
Kolejny ciekawy projekt, na który Nowa France kładzie szczególny nacisk, to rozwój działu sprzedaży elektronicznej przy wykorzystaniu platformy IMZ (Internetowego Modułu Zamówień).
– Sprzedaż internetowa ma ogromny potencjał wzrostu, dlatego też stale rozwijamy ten kanał dystrybucji. Realizacja zakupów poprzez platformę IMZ oferuje szereg zalet. Klient może składać zamówienia o każdej porze dnia i nocy, ma także podgląd bieżących stanów magazynowych oraz rozrachunków on-line. Od momentu uruchomienia Internetowego Modułu Zamówień w drugiej połowie 2012 r. już ponad 200 firm korzysta z tej platformy i liczymy, że z każdym miesiącem liczba ta będzie systematycznie wzrastać – podsumowuje Łukasz Skowroński, członek zarządu Nowa France ds. dystrybucji.