Facebook

Ursus stawia na rozwój elektrycznych autobusów

W ramach realizacji przyjętej strategii firma Ursus zamierza intensyfikować swoje procesy inwestycyjne dotyczące utworzenia silnego ośrodka produkcji i rozwoju autobusów (głównie elektrycznych i niskoemisyjnych). W kwietniu tego roku spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać do krajów Unii Europejskiej.
Według analiz Ursusa, w perspektywie najbliższych trzech lat tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Czechach i Meksyku na łączną ilość ponad 500 autobusów elektrycznych. Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł i mimo że jest on około dwukrotnie wyższy od ceny tradycyjnego autobusu, to późniejsze koszty eksploatacyjne są niższe aż o 75%.
Nasz autobus Ekovolt posiada istotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlatego planujemy ponieść nakłady na dalszy rozwój naszej oferty produktowej w tym obszarze, ponadto spodziewamy się istotnego wzrostu naszych udziałów w tym rynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitału obrotowego – napisała spółka w komunikacie.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas