Facebook

Polski rynek napędza sprzedaż Aplisensa

W pierwszym półroczu 2015 r. Aplisens wypracował 42,9 mln zł przychodów wobec 41,15 mln zł rok wcześniej (więcej o 4,3%). Motorem wzrostu okazał się rodzimy rynek, na którym producent odnotował poprawę sprzedaży o 22%. Zysk netto Aplisensa w pierwszych sześciu miesiącach wyniósł 7,1 mln zł, co oznacza wynik lepszy od tego sprzed roku o 5,1%.
Pierwsze półrocze było dla Aplisensa niezwykle udane, szczególnie na rynku polskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 22%. Tak znacząca zmiana była spowodowana ponad 20-procentowym wzrostem w segmencie automatyki przemysłowej oraz prawie 37-procentowym wzrostem w segmencie urządzeń do zabezpieczenia pojazdów przed kradzieżą paliwa i w tym segmencie jest powrotem do poziomu sprzedaży z lat wcześniejszych. Szczególnie w roku 2014 obserwowaliśmy wzmożoną konkurencję ze strony tańszych produktów importowanych do Polski. W związku z ich niską jakością nastąpił powrót do produktów Aplisensa – tłumaczy Adam Żurawski, prezes spółki.
W pierwszym półroczu Grupa Aplisens odnotowała 5,3% wzrostu sprzedaży na rynkach UE. Z kolei na rynkach WNP nastąpił spadek obrotów o 12,8%, z czego na Białorusi o 15%, w Rosji o 7% a na Ukrainie o ponad 20%.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas