Facebook

Elektryczne Solarisy kursują po Berlinie

Już dwie trzecie ruchu pasażerskiego obsługiwanego przez przewoźnika Berliner Verkehrsbetriebe odbywa się z wykorzystaniem środków transportu napędzanych elektrycznie. Większość pasażerów porusza się po Berlinie metrem oraz tramwajami, ale też czterema promami wykorzystującymi energię solarną. Pod koniec sierpnia do grona tych pojazdów dołączyły autobusy elektryczne Solarisa, które kursują na liczącej 6,1 kilometra linii 204.

Cztery Urbino 12 electric wyprodukowane dla Berlina wyposażone są w system szybkiego ładowania indukcyjnego Primove firmy Bombardier. Dzięki mocy ładowarek, wynoszącej 200 kW, pojazdy potrzebują zaledwie kilku minut na doładowanie baterii. Wykonane przez firmę Bombardier baterie o pojemności 90 kWh umiejscowione są na dachu. Energia uzupełniana jest za pomocą stacji indukcyjnych, zlokalizowanych w obu końcowych punktach linii nr 204. Elektryki Solarisa wyposażone są w centralny silnik asynchroniczny o mocy 160 kW, który gwarantuje dynamiczne przyspieszanie oraz prędkość maksymalną 65 km/h. Autobusy wyposażone są w osprzęt elektryczny firmy Vossloh Kiepe. Parametry pojazdów zostały tak zoptymalizowane, aby podczas jazdy przez zatłoczone centrum Berlina miały zawsze wystarczające zapasy energii.

Urbino 12 electric na ulicach Berlina

Urbino 12 electric na ulicach Berlina

Berlińskie Urbino 12 electric to autobusy całkowicie bezemisyjne, co oznacza, że nie wydzielają szkodliwych dla zdrowia spalin. Dodatkowo odznaczają się prawie bezszelestną i pozbawioną drgań jazdą, a to wpływa na komfort podróżujących.

Co ciekawe, wszystkie pojazdy elektryczne stołecznego przewoźnika BVG, w tym również elektryki Solarisa, są ładowane wyłącznie energią pochodzącą z odnawialnych źródeł.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas