Facebook

ABB: rozwiązanie do szybkiego ładowania autobusów

Koncern ABB zaprezentował nowe rozwiązanie w zakresie szybkiego ładowania autobusów, które ma umożliwić funkcjonowanie zrównoważonego, bezemisyjnego transportu publicznego w Luksemburgu. Automatyczny system szybkiego ładowania może usunąć jedną z głównych barier w eksploatacji miejskich autobusów elektrycznych, jaką jest długi czas ładowania przy krótkim zasięgu.

Dzięki automatycznemu, zamontowanemu na dachu złączu i krótkiemu ładowaniu, które wynosi 4-6 minut, system ten można łatwo zintegrować z istniejącymi liniami autobusowymi instalując stacje szybkiego ładowania na pętlach, w terminalach, zajezdniach oraz na przystankach. Pierwszym publicznym przedsięwzięciem z wykorzystaniem tej technologii będzie integracja autobusów marki Volvo z czterema stacjami ABB do ładowania autobusów elektrycznych w Luksemburgu, gdzie już na początku 2016 roku na istniejących trasach będzie jeździć 6 elektrycznych hybrydowych autobusów. Nowy pojazd Volvo może notować nawet o 75 proc. mniejsze zużycie paliwa w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiem Diesla, co przekłada się na zmniejszone negatywne oddziaływanie na środowisko oraz koszty eksploatacji.

System automatycznego, szybkiego ładowania ABB oparty jest na pantografie – sprawdzonym mechanizmie doprowadzania energii elektrycznej do pociągów, tramwajów i trolejbusów. W momencie, gdy autobus dojeżdża do punktu ładowania, zostaje nawiązana komunikacja bezprzewodowa między pojazdem a ładowarką. Dzięki temu pantograf opuszcza się automatycznie. Po przeprowadzeniu wszystkich testów bezpieczeństwa system dokonuje szybkiego ładowania akumulatorów autobusu.

Modułowa konstrukcja, umożliwiająca ładowanie mocą 150 kW, 300 kW lub 450 kW, dostarcza autobusowi w ciągu zaledwie kilku minut wystarczająco dużo energii, aby przez cały dzień mógł on wielokrotnie pokonywać swoją trasę.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas