Facebook

Siemens wykorzystuje technikę z gier komputerowych

Siemens korzysta z technologii Kinect firmy Microsoft stosowanej w konsolach Xbox. Urządzenie Kinect rozpoznaje gesty i pozycję ciała danej osoby i przekłada je na ruchy awatara w środowisku wirtualnym. W ramach oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu sektor Industry Siemensa oferuje już interfejsy do systemów, które dokładnie rejestrują ruch ciała. Ponieważ tego typu rozwiązania są zazwyczaj bardzo złożone, Siemens opracował teraz wersję wykorzystującą czujniki Kinect, która jest mniej precyzyjna lecz bardziej przyjazna dla użytkownika. Obecnie systemy komputerowego śledzenia ruchu wykorzystuje się zaledwie w kilku gałęziach przemysłu, m.in. w przemyśle motoryzacyjnym do poprawienia ergonomii stanowisk pracy przy liniach montażowych lub do projektowania wnętrz pojazdów. Za pomocą kamer, czujników elektromagnetycznych lub specjalnych kombinezonów system może zarejestrować ruch osób noszących specjalne znaczniki z dokładnością do jednego milimetra. Technologia ta jest bardzo skomplikowana i może być obsługiwana jedynie przez przeszkolony w tym zakresie personel. Aby opracować łatwiejszy w obsłudze system wyposażony w technologię Kinect, inżynierowie Siemensa musieli odpowiednio przetworzyć dane. Czujnik Kinect rozpoznaje ruchy, lecz nie wykonuje dokładnych pomiarów. Dlatego inżynierowie wykorzystują biblioteki zawierające modele symulacji typowych ruchów i łączą je z informacjami dostarczanymi przez sensory. Pierwsze zastosowanie tego rozwiązania obejmowało planowanie serwisu i prac konserwacyjnych w elektrowniach atomowych w USA.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas