Facebook

Rexel poprawia sprzedaż ale notuje niższą rentowność

Grupa Rexel w trzecim kwartale zanotowała wzrost przychodów o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem w roku 2011 r. Po dziewięciu miesiącach obroty wzrosły o 6,8%. W okresie lipiec-wrzesień 2012 r. sprzedaż dystrybutora materiałów elektrycznych wyniosła 3,44 mld euro w porównaniu z 3,21 mld euro przed rokiem. Po trzech kwartałach bieżącego roku Rexel osiągnął przychody w wysokości 10 mld euro, podczas gdy rok wcześniej sprzedaż była na poziomie 9,37 mld euro.
W Europie, na którą po trzech kwartałach przypadało 55% obrotów, przychody wzrosły o 0,8%, zaś w Ameryce Północnej (32% sprzedaży), dynamika wyniosła 18,9%. W regionie Azji i Pacyfiku (10% przychodów) sprzedaż zwiększyła się o 7,7%, a w Ameryce Łacińskiej (3% obrotów) aż o 43,9%.
Zysk netto w trzecim kwartale 2012 r. wzrósł o 1,3% do 85,3 mln euro, a po trzech kwartałach spadł o 7,8% do poziomu 236,4 mln euro. W wyniku wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym spadku zysku netto, Rexel osiągnął po trzech kwartałach 2012 r. niż-szą rentowność niż przed rokiem. Po dziewięciu miesiącach wyniosła ona 2,36%, podczas gdy rok wcześniej była na poziomie 2,74%.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas