Facebook

Mechatroniczny system napędowy Movigear firmy SEW-Eurodrive

OkladkaES_01_2014W wielu branżach, jak np. przemysł motoryzacyjny, przemysł spożywczy, logistyka lotniskowa czy ogólna logistyka wewnętrzna, wymagania stawiane urządzeniom transportowym stają się coraz ostrzejsze i coraz bardziej specyficzne. Przeszkodą w realizacji zadań bywa natomiast posiadanie coraz mniejszej wolnej przestrzeni konstrukcyjnej. Mechatroniczny system napędowy Movigear firmy SEW-Eurodrive ma zwartą konstrukcję i optymalnie nadaje się do efektywnego kształtowania urządzeń transportowych.

Obudowa systemu napędowego Movigear bez problemów komponuje się z urządzeniami transportowymi i umożliwia realizację nowych projektów według różnorodnych idei. Technologia SEW pozwala bez ograniczeń osiągać wysokie momenty rozruchowe i momenty przyspieszenia po dłuższych przestojach urządzeń. Zainstalowana moc silników może zostać wyraźnie zredukowana.

Właściwości

Movigear to dopracowana ekonomicznie i technicznie koncepcja decentralnych systemów napędowych. Mechatroniczny system napędowy składa się z silnika, przekładni i układu elektronicznego umieszczonych w jednej obudowie. Rozwiązanie osiąga wysoki stopień sprawności, który przyczynia się do obniżenia kosztów energii. Odpowiednia integracja i dopasowanie poszczególnych elementów napędowych zwiększa okres żywotności i podnosi stopień dyspozycyjności urządzeń. Napęd jest także systemem inteligentnym, który sam sobą zarządza, a dzięki zdolności do łączenia z innymi urządzeniami skraca czas rozruchów i samodzielnie wspomaga użytkownika w zadaniach kontroli i konserwacji urządzeń. W połączeniu z funkcjonalnym oprogramowaniem użytkownika pozwala rozwiązywać zadania napędowe w sposób najbardziej korzystny.

Movigear to dopracowana ekonomicznie i technicznie koncepcja decentralnych systemów napędowych

Movigear to dopracowana ekonomicznie i technicznie koncepcja decentralnych systemów napędowych

Movigear oferuje następujące korzyści:
• zwarta konstrukcja – silnik, przekładnia oraz układ elektroniczny są połączone w jednym mechatronicznym systemie napędowym,
• uproszczone projektowanie i konstrukcja urządzeń,
• redukcja różnych wariantów pozwalająca na projektowanie systemów transportowych za pomocą wstępnie przygotowanych i sprawdzonych modułów standardowych,
• zoptymalizowane dostosowanie mocy napędu do konkretnej aplikacji,
• niższe koszty magazynowania dzięki redukcji wariantów,
• wysoki stopień ochrony,
• kształt powierzchni zewnętrznych w systemie Hygiene Design do zastosowań w branżach o wysokich standardach higienicznych,
• brak zawirowań powietrza, brudu i związków organicznych podczas eksploatacji,
• niski stopień emisji hałasu dzięki rezygnacji z wentylatorów (nadaje się szczególnie do zastosowań na niezmechanizowanych stanowiskach pracy),
• redukcja kosztów energii dzięki wysokiemu stopniowi sprawności wszystkich elementów składowych (przekładni, silnika, układu elektronicznego),
• wysoka niezawodność dzięki systemowemu zaprojektowaniu wszystkich elementów konstrukcyjnych,
• redukcja kosztów całkowitych i eksploatacyjnych urządzenia transportowego.

Lotnisko Gatwick – wdrożenie

Movigear został wykorzystany do modernizacji systemu transportu bagażu na lotnisku Gatwick w Londynie. Port lotniczy wdrożył program inwestycyjny o wartości 1 mld funtów w celu poradzenia sobie z obsługą stale rosnącej liczby pasażerów. W ramach tego programu podjęto decyzję o rozbudowie istniejących systemów transportu bagażu na terenie terminalu północnego i południowego. Założonym celem było zwiększenie zdolności obsługi do ponad 24 mln pasażerów rocznie. Główny nacisk położono na niezawodność pracy systemu transportu bagażu. Innymi kluczowymi kryteriami były energooszczędność, mała liczba dostępnych wariantów oraz obniżenie kosztów instalacji i uruchomienia.
Mechatroniczny system napędowy Movigear firmy SEW-Eurodrive spełnił wszystkie wymagania stawiane przez inwestora. Dzięki wysokiej efektywności, kompaktowej obudowie oraz wysokiemu poziomowi przeciążalności rozwiązanie okazało się optymalne dla systemów transportu bagażu. Sprawność silnika w klasie IE4 (Super Premium) zapewnia spełnienie kryteriów energooszczędnego i przyjaznego dla środowiska rozwiązania. W lipcu 2010 roku firma SEW-Eurodrive została wybrana jako dostawca techniki napędowej do modernizacji i rozbudowy systemu przenośników taśmowych do transportu bagażu na terenie terminalu północnego i południowego. Aktualnie system jest obsługiwany przez 1 200 zainstalowanych napędów. Docelowo lotnisko planuje zwiększenie liczby zespołów Movigear do około 2 000 sztuk.

Rozwiązanie SEW-Eurodrive znalazło zastosowanie podczas modernizacji systemu transportu bagażu na lotnisku Gatwick w Londynie

Rozwiązanie SEW-Eurodrive znalazło zastosowanie podczas modernizacji systemu transportu bagażu na lotnisku Gatwick w Londynie

Wymagania projektu
Stawiane przez inwestora wymagania odnośnie systemu transportu bagażu obejmowały m.in.:
• precyzyjne wytyczne dotyczące funkcjonalności,
• niezawodność oraz efektywność energetyczną, aby umożliwić osiągnięcie celów środowiskowych, założonych w przyjętej dla lotniska Gatwick strategii „Dekada zmian”, zakładającej m.in. ograniczenie emisji dwutlenku węgla,
• ograniczenie do minimum liczby typów napędów,
• zmniejszenie liczby możliwych przypadków awarii, np. hamulców mechanicznych, wentylatorów itp.,
• zastosowanie uproszczonych systemów sterowania.

Obecnie w londyńskim porcie lotniczym pracuje 1 200 systemów napędowych Movigear. Docelowo ma zostać zainstalowanych 2 000 tych urządzeń

Obecnie w londyńskim porcie lotniczym pracuje 1 200 systemów napędowych Movigear. Docelowo ma zostać zainstalowanych 2 000 tych urządzeń

Opracowano na podstawie materiałów
 firmy SEW-Eurodrive

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas