W Polsce w 2015 roku sprzedano 400 elektrycznych aut
W ubiegłym roku sprzedano w Polsce około 400 aut o napędzie elektrycznym. Najwięcej nowych pojazdów zarejestrowano w Warszawie. Pod względem modeli przodował BMW i3.
W Polsce w 2015 roku nabywców znalazło około 400 aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Tylko w Warszawie wzrost sprzedaży elektrycznych aut na przestrzeni trzech lat jest aż siedmiokrotny. W 2013 roku w stolicy zarejestrowano 37 takich pojazdów, a w 2015 już 277.
Spośród 400 sprzedanych w naszym kraju elektryków w roku 2015, największy udział w rynku – na poziomie ponad 60% – miał model BMW i3, którego sprzedaż rok do roku zwiększyła się o blisko 30%.
W tym roku sprzedaż elektrycznych aut w Polsce może sięgnąć nawet 700 sztuk, zaś w ciągu najbliższych 18 miesięcy niewykluczone jest przekroczenie bariery 1 tys. nowych pojazdów tego typu. Aby rynek e-mobility mógł mocniej rozwijać się w naszym kraju potrzebna jest rozbudowa sieci ładowania. Obecnie nad Wisłą jest jedynie 150 takich punktów.
Dobre perspektywy rynku na świecie
Według raportu firmy konsutingowej Deloitte, do 2020 roku po światowych drogach ma poruszać się 10 mln elektrycznych samochodów. W tym czasie „zielone auta” stanowić będą około 1/3 sprzedaży na rynkach rozwiniętych i około 1/5 sprzedaży w miastach krajów rozwijających się. Z kolei międzynarodowa agencja badawcza Navigant Research prognozuje, że do 2023 samochody elektryczne będą stanowić 2,4% sprzedaży pojazdów nowej generacji na świecie a światowy rynek samochodów osobowych o napędzie elektrycznym może zanotować wzrost sprzedaży z 2,7 mln sztuk w 2014 roku do 6,4 mln w roku 2023.