TIM SA i Divante w finale konkursu Magento
Wdrożenie Divante dla TIM SA (e-sklep TIM.pl) zostało zakwalifikowane do finału Imagine Excellence Awards w kategorii The Best B2B User Experience. To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym sklepom internetowym przez Magento Inc., dostarczyciela platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie.
Współpraca TIM SA i Divante rozpoczęła się w 2011 roku. W jej efekcie powstał TIM.pl – sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi, skierowany głównie do odbiorców hurtowych.
Podczas wieloetapowego projektu obejmującego kompletną analizę przedwdrożeniową, opracowanie spójnej strategii, wdrożenie, całościowe testy oraz utrzymanie serwisu, Divante wykorzystało między innymi takie narzędzia i techniki UX, jak Design Studio, prototypowanie, aż po warsztaty z użytkownikami. Efektem jest wzbogacona o wiele dedykowanych dla B2B funkcjonalności platforma, oparta na przejrzystej architekturze.
TIM zdecydował się na wdrożenie nowego kanału sprzedaży, a następnie – na całkowitą transformację, przekształcając się z tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych w dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który postawił na e-commerce.
– Największym wyzwaniem w tym projekcie były dla nas rozbudowane integracje – mówi Tomasz Karwatka, CEO Divante.
– Magento jest systemem zaprojektowanym w pierwszej kolejności dla biznesów B2C, dlatego rozważając je jako platformę dla B2B warto pamiętać o dodatkowych funkcjonalnościach jak silnik rekomendacji, CRM umożliwiający działania przedstawicieli handlowych na kontach klientów czy dedykowane dla sprzedaży hurtowej opcje płatności – dodaje Tomasz Karwatka
Uruchomienie TIM.pl jest ważnym przykładem zmian w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w Polsce.
– Sukces e-handlu w TIM SA nie byłby możliwy bez Divante – naszego partnera technologicznego i koncepcyjnego przy wdrażaniu oraz udoskonalaniu sprzedaży online – potwierdza Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Wdrożenie zostało docenione także przez specjalistów Magento – czołowego dostawcy oprogramowania sklepu internetowego. Imagine Excellence Awards, w którego finale znalazł się wspólny projekt Divante i TIM, to druga edycja konkursu. Nagrody są przyznawane w kilku kategoriach, m.in.: Najlepsze wdrożenie Omnichannel, Innowacja Roku, Najlepsze Mobile oraz Najlepszy Web Design. Uczestnicy konkursu są oceniani nie tylko pod kątem rozwiązań technologicznych – jury konkursu zwraca szczególną uwagę na kreatywne i innowacyjne rozwiązania łączące potrzeby użytkowników z rozwiązaniami technicznymi, które jednocześnie pozwalają na realizację założeń biznesowych.
Ogłoszenie zwycięzców konkursu jest zaplanowane na 13 kwietnia 2016 roku. W tym samym dniu, podczas wieczornej gali Imagine Excellence Awards w Las Vegas będzie miała miejsce oficjalna ceremonia rozdania nagród.