Facebook

Powstał hybrydowy samolot z silnikiem Siemensa

Naukowcy firmy Siemens opracowali ważący zaledwie 50 kg nowy typ silnika elektrycznego o mocy wyjściowej 260 kW – pięć razy większej od mocy porównywalnych systemów. Samolot akrobatyczny o nazwie Extra 330LE, z takim właśnie napędem wykonał 24 czerwca pierwszy publiczny lot z lotniska Schwarze Heide, niedaleko Dinslaken w Niemczech.

Opracowanie tego typu jednostki napędowej oznacza, że samolot hybrydowo-elektryczny może mieć cztery lub więcej miejsc. Jego silnik jest natomiast pierwszym, który przy tak niskiej wadze osiąga tak dużą moc.

Ten dzień zmieni świat lotnictwa. Po raz pierwszy samolot elektryczny klasy 250 kW wzniósł się w przestworza – oznajmił Frank Aton, szef jednostki badawczej eAircraft działu Corporate Technology Siemensa.

Samolot Extra 330LE, który waży prawie tonę, jest dobrą konstrukcją do testowania nowego systemu napędowego. Jako samolot akrobatyczny wyjątkowo nadaje się do ekstremalnego przetestowania możliwości komponentów, umożliwiając ulepszanie projektu.

Siemens opracowuje technologie nowego silnika z firmą Airbus. Projekt ma na celu rozwijanie jednostek latających napędzanych elektrycznie. Napędy elektryczne oferują szerokie możliwości rozwoju i wykorzystania, dlatego Siemens i Airbus wykorzystają nowy silnik jako podstawę do stworzenia krótkiego zasięgu samolotów pasażerskich zasilanych przez hybrydowo-elektryczny system napędowy.

– Do 2030 roku zamierzamy stworzyć prototyp samolotu nawet z 100 miejscami i o zasięgu około 1 tys. km – dodaje Frank Aton.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas