Facebook

Rozwój technologii LED zwiększa koszty Leny Lighting

W związku z rozwojem produktów i implementacją nowej technologii Lena Lighting poniosła w drugim kwartale 2016 roku wyższe koszty w stosunku do roku ubiegłego, czego efektem jest spadek marży brutto na sprzedaży.
Powodem przedmiotowej obniżki marży były koszty związane z badaniem i rozwojem produktów, w tym przede wszystkim testów nowych rozwiązań zastosowanych w oprawach, zwiększenia zatrudnienia w dziale B+R i koszty wdrożenia nowych opraw do produkcji. W związku ze zmianą struktury sprzedaży i wyższym udziałem oświetlenia LED spółka poniosła także wyższe koszty związane z likwidacjami magazynowymi i odpisami z tytułu utraty wartości zapasów – napisała spółka w komunikacie.
Dodatkowo wzrosły koszty związane z obsługą gwarancyjną i naprawami opraw opartych o zaawansowane technologie LED. Łączna szacowana wartość powyższych zdarzeń wyniosła w drugim kwartale 2016 r. 2 mln zł.
Z uwagi na wyższe zaawansowanie technologiczne produktów opartych na technologii LED, część poniesionych kosztów jest rekompensowana wyższą sprzedażą i wyższą marżą na sprzedaży. Zarząd spółki informuje, że poniesione koszty nie zakłócają bieżącej działalności operacyjnej – czytamy dalej w komunikacie.
Dane na temat wyników finansowych wypracowanych przez spółkę w drugim kwartale jak i całym pierwszym półroczu 2016 roku zostaną opublikowane 31 sierpnia.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas