Facebook

Solaris dostarczył elektryczne autobusy do Hamburga

Solaris dostarczył do Hamburga trzy egzemplarze elektrycznych autobusów typu Urbino 12 electric.

Dostarczenie trzech pojazdów bateryjnych do Hamburga było dla Solarisa kontraktem szczególnym, gdyż po raz pierwszy musieliśmy dostosować się do istniejącej już w mieście infrastruktury ładowania. Sprostaliśmy wymogom zamawiającego i udowodniliśmy elastyczność i kompetencje firmy w zakresie projektowania oraz produkcji nowatorskich autobusów elektrycznych – oznajmił Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.

W 12-metrowych Urbino electric dla hamburskiego przewoźnika Hochbahn została zamontowana elektryczna oś napędowa ZF AVE 130. Elektrobusy otrzymały baterie litowo-tytanowe o pojemności 100 kWh oraz osprzęt elektryczny warszawskiej firmy Medcom. Pojazdy wykorzystują system ładowania dachowego, który pozwala im kursować na linii przez cały dzień. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zewnętrznej ładowarki o maksymalnej mocy 300 kW, znajdującej się na trasie przejazdu.

Infrastrukturę ładowania na przystankach krańcowych linii autobusowej 109, po której jeżdżą nowe Solarisy, dostarczył Siemens. Dzięki obniżanym pantografom i mocy ładowania do 300 kW autobusy potrzebują tylko sześciu minut na uzupełnienie energii. Do tej pory przez łącze typu plug-in były tu ładowane autobusy hybrydowe innego producenta. Dzięki odpowiedniej konwersji infrastruktury ładowania mogą z niej teraz korzystać też pojazdy Solarisa. Tym samym po raz pierwszy infrastruktura ładowania dla autobusów elektrycznych przekroczyła ograniczenia producenckie, stając się prawdziwie interoperacyjną.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas