Solaris dostarczył elektryczne autobusy do Hamburga
Solaris dostarczył do Hamburga trzy egzemplarze elektrycznych autobusów typu Urbino 12 electric.
– Dostarczenie trzech pojazdów bateryjnych do Hamburga było dla Solarisa kontraktem szczególnym, gdyż po raz pierwszy musieliśmy dostosować się do istniejącej już w mieście infrastruktury ładowania. Sprostaliśmy wymogom zamawiającego i udowodniliśmy elastyczność i kompetencje firmy w zakresie projektowania oraz produkcji nowatorskich autobusów elektrycznych – oznajmił Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.
W 12-metrowych Urbino electric dla hamburskiego przewoźnika Hochbahn została zamontowana elektryczna oś napędowa ZF AVE 130. Elektrobusy otrzymały baterie litowo-tytanowe o pojemności 100 kWh oraz osprzęt elektryczny warszawskiej firmy Medcom. Pojazdy wykorzystują system ładowania dachowego, który pozwala im kursować na linii przez cały dzień. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu zewnętrznej ładowarki o maksymalnej mocy 300 kW, znajdującej się na trasie przejazdu.
Infrastrukturę ładowania na przystankach krańcowych linii autobusowej 109, po której jeżdżą nowe Solarisy, dostarczył Siemens. Dzięki obniżanym pantografom i mocy ładowania do 300 kW autobusy potrzebują tylko sześciu minut na uzupełnienie energii. Do tej pory przez łącze typu plug-in były tu ładowane autobusy hybrydowe innego producenta. Dzięki odpowiedniej konwersji infrastruktury ładowania mogą z niej teraz korzystać też pojazdy Solarisa. Tym samym po raz pierwszy infrastruktura ładowania dla autobusów elektrycznych przekroczyła ograniczenia producenckie, stając się prawdziwie interoperacyjną.