Sprzedaż TIM-u w pierwszym kwartale o 9,2% w górę
58,58 mln zł, o 13,2% więcej niż rok wcześniej, wyniosły przychody TIM-u w marcu 2017 r. Po całym pierwszym kwartale obroty osiągnęły poziom 147,65 mln zł i były lepsze rok do roku o 9,2% – wynika ze wstępnych wyliczeń spółki.
Obroty z kanału e-commerce osiągnęły w marcu 2017 r. 40,9 mln zł, zaś w pierwszym kwartale– 106,2 mln zł. Oznacza to wzrost rok do roku odpowiednio o 12,1% i 6,5%. Od stycznia do marca 2017 roku udział kanału e-commerce w ogóle przychodów ze sprzedaży TIM-u wyniósł niemal 72%.
– 23 dni robocze w marcu dawały całej branży elektrotechnicznej nadzieję na dobrą koniunkturę, tymczasem pogoda w sporej części Polski była jeszcze zimowa. To przełożyło się na niższy popyt na artykuły elektryczne, jednakże nie w TIM-ie. Dwucyfrowa dynamika sprzedaży w tym miesiącu i niemal 10-procentowy wzrost w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku to kolejne potwierdzenie skuteczności naszego modelu biznesowego. W znacznej mierze uniezależnia nas on zarówno od koniunktury w branży budowlanej, jak i warunków atmosferycznych – zauważa Artur Piekarczyk, członek zarządu i dyrektor ds. handlowych TIM.