Eurowizja z oświetleniem firmy Osram
Firma Osram po raz trzeci została zaproszona do współpracy podczas europejskiego Konkursu Piosenki. Jako oficjalny partner oświetleniowy i specjalista w dziedzinie innowacyjnych technologii, Osram udostępnił swoje produkty i zapewnił wyjątkowe efekty świetlne podczas występów.
Po raz pierwszy firma Osram została zaproszona do współpracy przy Konkursie Eurowizji w Wiedniu, w 2015 roku. Sukces widowiska i zastosowanych technologii sprawił, że organizatorzy Eurowizji postanowili kontynuować współpracę z Osram przy systemach oświetleniowych w zeszłym roku w Sztokholmie i obecnie w Kijowie.
Konkurs Piosenki Eurowizji oświetliły produkty marki Claypaky, należącej do firmy Osram. Najważniejszym elementem iluminacji było ponad 150 ruchomych głów Scenius Unico, które zapewniły wyjątkowe efekty świetlne, a na scenie zostało zastosowane specjalne rozwiązanie firmy Osram – lampa wyładowcza o mocy 1400 W i temperaturze barwowej 6500 K.
Oprócz oficjalnego głosowania podczas konkursu, Osram udostępnił specjalny system przeznaczony dla publiczności zgromadzonej przed telewizorami. Gdy artyści śpiewali zarówno w półfinałach, jak i w wielkim finale, fani mogli oddawać swoje głosy na ulubionych wykonawców za pomocą interaktywnej aplikacji. Do każdego z przyznawanych punktów od 1 do 12 przyporządkowany został konkretny kolor. W zależności od tego, ile punktów zgromadziła dana piosenka, budynek Kijowskiej Miejskiej Administracji Państwowej i gmach Opery Narodowej Ukrainy im. Tarasa Szewczenki w Kijowie rozświetlał się odpowiednią barwą światła.
Konkurs Piosenki Eurowizji, z widownią liczącą ponad 200 milionów widzów, jest największym telewizyjnym wydarzeniem rozrywkowym na świecie. Eurowizja odbyła się w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczym w Kijowie w dniach 9-13 maja i wzięli w niej udział wykonawcy z 43 krajów.