innogy Polska z umowami na 1 MWp w fotowoltaice
1 marca 2017 r. innogy Polska rozpoczęła kampanię edukacyjno-promocyjną „Włącz energię słoneczną w swoim domu”, której celem było zachęcenie warszawiaków do inwestycji w fotowoltaikę prosumencką. Do końca I kwartału 2017 roku możliwe było ubieganie się o dofinansowanie instalacji z Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, co stanowiło dodatkowy czynnik zachęcający do podjęcia inwestycji. Dodatkowo w ramach powiązanego produktu „Energia ze słońca”, klienci indywidualni mogą otrzymać 3000 kWh darmowej energii, do wykorzystania do końca 2018 roku.
W kampanii wykorzystane zostały różne kanały dotarcia, od outdooru, poprzez radio i prasę, a kończąc na Internecie i mediach społecznościowych. W niespełna miesiąc innogy Polska otrzymała od klientów indywidualnych ponad 1500 zapytań dotyczących instalacji fotowoltaicznych. Ostatecznie liczba podpisanych umów dwukrotnie przekroczyła założony cel.
innogy Polska wprowadziła instalacje fotowoltaiczne do swojej oferty pod koniec 2014 roku, ale wtedy były one skierowane do klientów biznesowych. W 2016 roku wdrożono produkt dla klientów indywidualnych. Dzięki działaniom edukacyjnym skierowanym do potencjalnych klientów zwiększa się społeczna świadomość o korzyściach związanych z produkcją energii elektrycznej z wykorzystaniem systemów fotowoltaicznych. Domowy system fotowoltaiczny o mocy ok. 3 kWp zwiększa niezależność energetyczną inwestora i zapewnia oszczędność na zakupie energii elektrycznej przez okres ponad 25 lat.
Korzystanie z energii wyprodukowanej przez instalację fotowoltaiczną nie wiąże się z wymianą instalacji elektrycznej w budynku, a samo urządzenie jest bezobsługowe i praktycznie nie generuje kosztów eksploatacyjnych. Moduły fotowoltaiczne z oferty innogy Polska po 25 latach będą miały moc na poziomie 80% nominalnej mocy wyjściowej. Mowa zatem o technologii, która przynosi oszczędności w gospodarstwie domowym w bardzo długim horyzoncie czasowym.