LPP instaluje LED-y w salonach Reserved
LPP – jedna z najmocniej rozwijających się firm odzieżowych w Europie Środkowo-Wschodniej – od tego roku sukcesywnie wprowadza energooszczędne oświetlenie typu LED w salonach swojej flagowej marki Reserved. Według nowego konceptu działa już osiem sklepów.
Odmienne podejście do projektowania oświetlenia pozwoliło na zmniejszenie zapotrzebowania na energię elektryczną opraw oświetleniowych o 18%. W salonach Reserved wprowadzony został również system automatycznego zarządzania oświetleniem, który poza godzinami otwarcia sklepu ogranicza oświetlenie główne o 70%. Jednym z ostatnio otwartych obiektów Reserved, w którym wdrożono nowe rozwiązanie techniczne, jest flagowy salon Reserved w Berlinie.
– Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji – podkreśla Daniel Lechner, dyrektor marketingu firmy Zumtobel Lighting, producenta oświetlenia LED, z którym LPP współpracuje na rynku niemieckim.
Zastosowanie lamp LED w salonach z jednej strony wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.
W Niemczech dostawcą LED-ów do salonów LPP jest Zumtobel Lighting. Za dostawy w Polsce i Rosji odpowiada spółka Spectra.