Siemens dostarczy system sygnalizacji dla linii metra w Singapurze
Siemens dostarczy urządzenia sygnalizacyjne dla rozbudowywanej o 2,2 km linii metra (DTL3) w Singapurze. Zamówienie, warte około 90 milionów euro, zakłada dostarczenie systemu kontroli pociągów (CBTC) na dwóch stacjach i jednej zajezdni. Rozbudowa linii ma zakończyć się w 2024 r.
– Dzięki temu projektowi, linia DTL w Singapurze stanie się nie tylko najdłuższą w pełni zautomatyzowaną linią metra na świecie, ale również jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie. Projekt pozwoli operatorowi na wzmocnienie przepustowości sieci do 0,5 mln podróżnych dziennie – powiedział Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG.
Spółka Siemens oddała do użytku pierwsze trzy sekcje linii DTL w Singapurze, które teraz są uznawane za największą na świecie w pełni zautomatyzowaną linię metra. Pierwsza sekcja linii (DTL1), o długości ponad 4 km została otwarta w grudniu 2013 roku i posiada sześć stacji pomiędzy Chinatown i Bugis. Oddana do użytku w grudniu 2015 r. linia DTL2 ma dwanaście stacji rozmieszczonych na długości 16,6 km, łącząc Bukit Panjang oraz Rochor. W październiku 2017 r. otwarto trzecią część linii (DTL3), liczącą aż 21 kilometrów i 16 stacji. Teraz linia będzie rozbudowywana o kolejne dwie stacje i jedną zajezdnię.
Siemens był także odpowiedzialny za dostarczenie, instalację i odbiór systemu sygnalizacyjnego dla DTL, wraz z technologią kontroli pociągów CBTC dla 34 stacji oraz 92 pojazdów. Całość została oparta na systemie operacyjnym Trainguard, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie odstępów czasowych między pociągami, co poprawia wydajność linii. W przypadku awarii, system CBTC pozwala na pracę trybie awaryjnym.
Linia DTL, o całkowitej długości 42 kilometrów, łącząca 34 stacji zapewnia w pełni automatyczny transport dla ponad 500 000 pasażerów dziennie i łączy zachodnią i wschodnią cześć wyspy z biznesowym śródmieściem oraz zatoką Marina Bay.