Toyota, Panasonic: umowa o współpracy w zakresie baterii do EV
Toyota i Panasonic podpisały umowę o współpracy przy rozwoju i produkcji akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych i elektrycznych. Nowa spółka joint-venture zajmie się produkcją baterii pryzmatycznych, a także badaniami (R&D) nad bateriami nowej generacji oraz technologią akumulatorów ze stałym elektrolitem. Przedsiębiorstwo rozpocznie działalność w 2020 roku.
Działalność nowego producenta baterii trakcyjnych obejmie pełny zakres działań – od badań naukowych, przez rozwój technologii i produktów, inżynierię produkcji i samą produkcję, po sprzedaż i dostawy.
Udział partnerów w nowym przedsięwzięciu rozkłada się w proporcji 51 procent dla Toyoty i 49 procent dla Panasonica. Toyota wniesie do spółki m.in. know-how, rynkowe dane dotyczące zelektryfikowanych pojazdów oraz technologie baterii ze stałym elektrolitem. Panasonic dostarczy technologie masowej produkcji baterii oraz swoją sieć dystrybucji w Japonii i na całym świecie. Obie firmy dostarczą sprzęt, specjalistów oraz udostępnią zakłady produkcyjne w Japonii i w Chinach. Według przewidywań z grudnia 2018 roku, partnerzy przeniosą do nowej spółki łącznie 3500 pracowników. Firma będzie dostarczała swoje produkty różnym producentom samochodów za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej Panasonica.
Umowa między Toyotą i firmą Panasonic to efekt porozumienia zawartego w grudniu 2017 roku. W tym czasie obie firmy opracowały wydajne baterie pryzmatyczne o wysokiej pojemności i niskich kosztach produkcji. Współpraca przyczyni się do przyspieszenia rozwoju rynku zelektryfikowanych samochodów i ułatwi Toyocie osiągnięcie do 2030 roku celu rocznej sprzedaży 5,5 miliona zelektryfikowanych samochodów, w tym miliona pojazdów zeroemisyjnych.