Energa pomoże Poczcie rozwijać elektromobilność
Poczta Polska przygotowuje się do wprowadzenia samochodów elektrycznych. Pomóc ma w tym Energa. Obie firmy podpisały list intencyjny – będą wspólnie rozwijać transport oparty na pojazdach tego typu.
Poczta Polska od 2018 roku prowadzi działania na rzecz rozwoju elektromobilności, testuje różne typy pojazdów elektrycznych oraz stacje ładowania. Spółka posiada flotę ponad 5 tys. aut i przygotowuje się do stopniowej ich wymiany na auta elektryczne. Już jesienią tego roku do floty pojazdów dołączą pierwsze pocztowe elektryki.
Energa ma pomóc Poczcie w zapewnieniu infrastruktury do aut o napędzie elektrycznym wraz z niezbędnymi do ich ładowania urządzeniami oraz systemem zarządzającym. Spółka energetyczna systematycznie rozbudowuje swoją sieć ładowania tego typu pojazdów.
Do końca 2019 roku Grupa Energa będzie miała łącznie 54 stacje, a do 2022 roku co najmniej 100. Będą one ulokowane m.in. przy głównych szlakach komunikacyjnych oraz w większości dużych miast leżących na terenie działalności grupy. Część spośród nich będzie stacjami szybkiego ładowania – umożliwiającymi naładowanie pojazdu do poziomu 80% w ciągu 30 minut. Koordynatorem działań w zakresie elektromobilności w grupie jest Energa Obrót.
– Grupa Energa prężnie rozwija obszar e-mobility i dzieli się praktycznym doświadczeniem. Kooperacja z tak dużą firmą jak Poczta Polska, o ogólnopolskim zasięgu, jest szansą na wdrożenie rozwiązań w obszarze e-mobility korzystnych dla obydwu firm oraz dla klientów – oznajmia Dariusz Chrzanowski, wiceprezes EnergaObrót.
W ubiegłym roku Poczta Polska przeprowadziła największe w kraju testy dostawczych pojazdów elektrycznych do 3,5 tony o ładowności do 800 kg. Był to „poligon doświadczalny” dla kierowców i pracowników obsługi technicznej, jak również producentów. Przetestowano dziewięć marek samochodów oraz pięć rodzajów stacji ładowania. Obecnie prowadzone są testy pojazdów elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg. Auta pięciu producentów są używane w codziennej pracy przez pocztowców w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Jednocześnie testowane są stacje ładowania czterech firm.