Tauron chce mieć ponad 150 stacji ładowania
Projekt „Operator II” spółki Tauron zakłada posiadanie sieci ponad 150 własnych stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce oraz kompletny system do zarządzania elektromobilnością. Poza budową własnej dedykowanej sieci stacji ładowania, energetyczny koncern przygotowuje również kompleksową ofertę dla klientów, od projektu i budowy stacji po zarządzanie infrastrukturą wraz z systemami płatniczymi.
Celem projektu „Operator II”, który ma zostać zrealizowany do końca 2020 roku, jest budowa 97 stacji ładowania prądem zmiennym (AC) oraz 21 stacji ładowania prądem stałym (DC). Oznacza to, że po zakończeniu projektu „Operator II”, sieć ładowania Taurona zwiększy się do ponad 150 własnych stacji ładowania. Pozwoli to na swobodne przemieszczanie się pojazdami elektrycznymi po całym terenie działania Grupy Tauron. Dodatkowo, w trzecim kwartale tego roku spółka rozpocznie świadczenie odpłatnych usług ładowania. W budowanej ofercie z obszaru elektromobilności pojawi się m.in. sprzedaż stacji ładowania pojazdów elektrycznych, świadczenie usług SaaS (Software as a Service) dla posiadaczy własnych stacji ładowania, a także kompleksowe rozwiązania związanie z obszaru e-mobility.
Tauron już dziś realizuje kompleksowe projekty dla klientów komercyjnych w zakresie budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych w formie generalnego wykonawstwa. Całościowy zakres prac obejmuje czynności od wykonania wizji lokalnej, audytu, projektu przyłącza, poprzez jego wykonanie, instalację, uruchomienie stacji ładowania, integrację w systemie software, aż po wszystkie niezbędne odbiory oraz serwis i utrzymanie stacji.
Projekt „Operator II” skierowany jest również do posiadaczy istniejących już stacji ładowania, gdzie Tauron zaoferuje wypełnienie obowiązków ustawowych w zakresie operatora stacji oraz dostawcy usług ładowania, a także zapewni serwis infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. W ramach projektu, jeszcze w 2019 roku, spółka Magenta Grupa Tauron udostępni aplikację mobilną – eMap od Taurona – obsługującą i świadczącą płatne usługi ładowania na stacjach koncernu.
W ramach pierwszego projektu „Operator”, Magenta Grupa Tauron, we współpracy z ING Bankiem Śląskim, wybudowała 27 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i uruchomiła usługę carsharingu na terenie Katowic. Teraz działania obejmą cały teren działalności grupy. Rozwój usługi carsharingu oraz rozbudowa infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych jest możliwa dzięki współpracy partnerskiej Magenta Grupa Tauron z ING Bankiem Śląskim oraz KGHM Polska Miedź.