Volvo wprowadza elektryczny autobus przegubowy
Na wystawie Busworld w Brukseli, która odbyła się w dniach 18-23 października, Volvo zaprezentowało po raz pierwszy oficjalnie nowy, elektryczny przegubowy autobus miejski – Volvo 7900 Electric Articulated. Może on pomieścić do 150 pasażerów i zużywa o 80% mniej energii niż analogiczny autobus zasilany silnikiem diesla. Nowy e-autobus umożliwia zelektryfikowanie miejskich linii autobusowych o wysokiej częstotliwości kursowania, na których podróżuje duża liczba pasażerów.
– Aby ułatwić naszym klientom wejście w „elektryczną przyszłość”, Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny jako kompleksowe rozwiązanie w stałej, z góry określonej cenie za kilometr. Zapewniamy operatorom dostępność autobusów przygotowanych do jazdy, bez konieczności ich zakupu. Serwis, naprawy, utrzymanie akumulatora, szkolenie kierowców – wszystko jest wliczone w cenę za kilometr – oznajmia Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
Volvo Buses może także przejąć pełne zarządzanie projektem – od symulacji i analizy trasy, do wdrożenia systemu ładowania.
Nowy przegubowy Volvo 7900 Electric Articulated jest dostępny w dwóch długościach: 18 i 18,7 m. Liczba akumulatorów może być zróżnicowana, tak aby zapewnić odpowiednią pojemność i możliwość magazynowania energii dla poszczególnych autobusów. Ładowanie może się odbywać poprzez stacje szybkiego ładowania na trasie (OppCharge) oraz przez stację stacjonarną, gdy pojazd jest zaparkowany w zajezdni (Combo2/CCS).
Po wprowadzeniu nowego Volvo 7900 Electric Articulated, oferta zelektryfikowanych autobusów Volvo obejmuje:
- Autobusy hybrydowe: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated (przegubowy), Volvo Hybrid Double Deck (piętrowy). Do 40% oszczędności energii w porównaniu do analogicznego autobusu z silnikiem diesla.
- Hybrydy zasilane elektrycznie (typu plug-in): Volvo 7900 Electric Hybrid. Do 60% oszczędności energii w porównaniu do analogicznego autobusu z silnikiem diesla.
- Autobusy elektryczne Volvo 7900 Electric i Volvo 7900 Electric Articulated (przegubowy). Do 80% oszczędności energii w porównaniu do analogicznego autobusu z silnikiem diesla.
– Długość: 18 m lub 18,7 m.
– Pojemność: do 150 pasażerów.
– Napęd: podwójny silnik elektryczny o dwóch prędkościach. Maksymalne wyjście mocy 2×200 kW, maksymalny moment obrotowy 3 tys. Nm na osi napędowej.
– Akumulatory: litowo-jonowe w pojemności do 396 kWh.
– System ładowania: OppCharge, Combo2/CCS.