E-commerce w TIM rośnie bez względu na kalendarz
Szacowane przychody TIM wyniosły po 11 miesiącach 2019 roku 738,9 mln zł wobec 699,2 mln zł w analogicznym okresie 2018 roku. W samym listopadzie obroty osiągnęły ponad 70,5 mln zł (-1,0% rok do roku), z czego ponad 73% wygenerował kanał e-commerce. Przychody ze sprzedaży online po 11 miesiącach 2019 roku przekroczyły już 0,5 mld zł (519,2 mln zł wobec 495,3 mln zł rok wcześniej), natomiast tylko w listopadzie 2019 wzrosły rok do roku o 4,5% do 51,6 mln zł.
– Listopad 2019 roku przyniósł dwa wydłużone weekendy, co sprawiło, że ogół obrotów jest zbliżony do osiągniętych rok wcześniej. Niezbyt korzystny kalendarz przełożył się jednak przede wszystkim na transakcje realizowane w sposób tradycyjny, offline. Kanał e-commerce utrzymał bowiem trend wzrostowy, przekraczając znacznie granicę pół miliarda zł, którą rok temu osiągnęliśmy dopiero po zakończeniu roku. To kolejne potwierdzenie, że nasz model sprzedaży, z dominującym udziałem sprzedaży online, zwiększa odporność TIM-u nie tylko na zmiany rynkowej koniunktury, ale i układ kalendarza – oznajmia Krzysztof Folta, prezes największego w Polsce dystrybutora elektrotechniki.