Elektrobusy z Wrocławia wożą pasażerów brytyjskiego lotniska
Sześć w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric rozpoczęło kursy na lotnisku w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Wszystkie zostały wyprodukowane i dostarczone z polskiej fabryki Volvo Buses we Wrocławiu.
Rozpoczęcie kursów przez autobusy elektryczne to część inicjatywy podjętej przez lotnisko w Birmingham mającej na celu zapewnienie ekologicznego systemu transportu, przy jednoczesnej redukcji zużycia energii i kosztów eksploatacji pojazdów. Autobusy będą kursować na wszystkich trasach parkingowych wokół lotniska, w tym na trasie o długości 7,5 km prowadzącej do parkingu w Elmdon. Spodziewany roczny przebieg pojazdów wyniesie około 30 tys. km.
Ze względu na konieczność całodobowej obsługi lotniska, każdy autobus Volvo 7900 Electric będzie ładowany na trasie – przy wykorzystaniu systemu ładowania pantografowego OppCharge. Ładowanie baterii trwa do 6 minut, co umożliwia ciągłą pracę. Pantografy zostały zainstalowane poza terminalem lotniczym – na drugim i czwartym przystanku. Autobusy będą też ładowane za pomocą dwóch ładowarek CCS combo 2 o mocy 100kW, umieszczonych na parkingu autokarowym lotniska.
Autobusy Volvo 7900 Electric zostały wprowadzone w Europie w 2015 roku jako część oferty Volvo Electromobility. Produkowane są w całości w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Zapewniają do 80% niższe zużycie energii niż autobusy z silnikiem diesla o tej samej wielkości. Volvo 7900 Electric to zeroemisyjny, dwuosiowy autobus z silnikiem elektrycznym i czterema akumulatorami niklowo-manganowo-kobaltowymi o pojemności 50 kWh.