Toyota i Hino pracują nad wodorową ciężarówką
Toyota Motor Corporation i Hino Motors opracowują wielkogabarytową ciężarówkę na wodór. Zakładany zasięg nowego pojazdu to około 600 km. Kolejnym jego atutem ciężarowego auta będzie duża ładowność.
Nowa, wielkogabarytowa ciężarówka na ogniwa paliwowe, która jest wspólnym projektem Toyoty i Hino, została oparta na modelu Hino Profia. Do jej stworzenia wykorzystano najnowocześniejsze technologie i wieloletnie doświadczenie obu firm. Podwozie zostało dostosowane do elektrycznego napędu na ogniwa paliwowe i zoptymalizowane pod kątem pakowności. Jednocześnie zredukowano masę samochodu, by zapewnić większą ładowność.
Do potrzeb tego projektu Toyota dostosowała nowy napęd na ogniwa paliwowe, który po raz pierwszy został wykorzystany w drugiej generacji Toyoty Mirai. W ciężarówce zamontowano dwa zestawy ogniw paliwowych oraz systemy kontroli jazdy opracowane przez Hino z myślą o wielkogabarytowych ciężarówkach hybrydowych. Zakładany zasięg nowego modelu to około 600 km.
Wodór to zdaniem Toyoty i Hino paliwo przyszłości. Oba koncerny od 15 lat wspólnie rozwijają technologie wodorowe i opracowują pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi. Ich pierwszym projektem był demonstracyjny autobus wodorowy, który został zaprezentowany w 2003 roku.
Toyota i Hino od lat angażują się w działania na rzecz ochrony środowiska. Każda z firm podjęła się realizacji ambitnych celów radykalnej redukcji emisji CO2 do 2050 roku, stąd też szczególną uwagę poświęcają technologiom zelektryfikowanych napędów i ich szerokiej implementacji.
W 2015 roku Toyota ogłosiła długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050. Jednym z sześciu głównych celów jest redukcja do 2050 roku średnich emisji CO2 nowych samochodów o 90% w porównaniu do poziomu z 2010 roku.
Dwa lata później został opublikowany Hino Environmental Challenge 2050, który zakłada podobne cele. Hino planuje do 2050 roku zredukować średnią emisje nowych pojazdów o 90% w stosunku do 2013 roku.