Facebook

Kolejna elektryczna autostrada otwarta w Niemczech

W Niemczech otwarto kolejny odcinek elektrycznej autostrady (eHighway) na trasie B 462 między Kuppenheim i Gaggenau. Projekt realizowany jest przez Siemens Mobility i SPL Powerlines, przy wsparciu Federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego.

Technologia eHighway to projekt przewidujący budowę infrastruktury przewodów elektrycznych ponad istniejącymi obecnie autostradami. Specjalnie przystosowane ciężarówki z napędem hybrydowym wykorzystują na bieżąco zasilanie elektryczne w trakcie jazdy po tak zmodyfikowanych drogach – mówi Hasso Grünjes, szef eHighway w Siemens Mobility.

System autostrad w dolinie Murg, znany jako „eWayBW”, umożliwia po raz pierwszy przetestowanie technologii napowietrznej linii jezdnej na autostradzie federalnej z ciasnymi krzywiznami i mostkami. Pięć ciężarówek będzie wykorzystywanych w regularnych testach w obu kierunkach na około 3,4-kilometrowej trasie.

Technologia eHighway firmy Siemens Mobility jest obecnie testowana w trzech publicznych próbach terenowych w Niemczech. Oprócz trasy B462, elektryczna autostrada działa także na odcinku A5 między Zeppelinheim/Cargo City South na lotnisku we Frankfurcie a węzłem Darmstadt/Weiterstadt i na autostradzie federalnej A1 między Reinfeld a węzłem Lubeka.

Testy terenowe eWayBW, podobnie jak dwa pozostałe programy pilotażowe w Niemczech, są finansowane przez Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. Krajowa Platforma na rzecz Przyszłości Mobilności (NPM) zaleca wyposażenie 300 km niemieckich autostrad w napowietrzne linie jezdne do 2023 r. i zelektryfikowanie łącznie 4000 km do 2030 r., aby pomóc krajowi osiągnąć cel klimatyczny polegający na redukcji emisji gazów cieplarnianych w transporcie sektora o 40%.

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas