Siemens Mobility i Continental: współpraca w zakresie elektrycznego transportu
Siemens Mobility i Continental Engineering Services (CES) będą współpracować nad opracowaniem i produkcją pantografów do samochodów ciężarowych. Technologia eHighway firmy Siemens Mobility zaopatruje ciężarówki w energię elektryczną za pośrednictwem linii napowietrznej. Współpraca ma na celu zelektryfikowanie kluczowych odcinków niemieckiej sieci autostrad za pomocą napowietrznych linii jezdnych, a tym samym znaczne zmniejszenie emisji CO2 z samochodów ciężarowych.
– Drogowy transport towarowy odgrywa kluczową rolę w walce ze zmianami klimatu. W Niemczech odpowiada za jedną trzecią wszystkich emisji CO2 w sektorze transportu. Producenci ciężarówek realizują różne koncepcje, aby zmniejszyć to obciążenie. Dzięki eHighway firma Siemens Mobility opracowała już gotową do użycia technologię energooszczędnego, opłacalnego i bezemisyjnego transportu ciężarówką, którą można łączyć z innymi układami napędowymi, aby stać się podstawą walki ze zmianami klimatu w tym sektorze. eHighway jest także kompatybilny i komplementarny z innymi alternatywnymi paliwami i napędami np. bateryjnymi/wodorowymi – mówi Michael Peter, CEO Siemens Mobility GmbH.
– Poruszając się po elektrycznej autostradzie samochody ciężarowe mogą działać całkowicie elektrycznie i jednocześnie ładować akumulatory bez użycia paliwa. Partnerstwo między Siemens Mobility i Continental Engineering Services to duży krok w kierunku osiągnięcia neutralnego dla klimatu transportu towarowego. Pantografy będą dalej rozwijane i produkowane zgodnie z normami motoryzacyjnymi. Cieszymy się na wspólne działania – wyjaśnia dr Christoph Falk-Gierlinger, dyrektor CES).
Technologia elektrycznych autostrad (eHighway) firmy Siemens Mobility jest obecnie testowana na trzech publicznych trasach w Niemczech: na autostradzie A5 w Hesji między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd na lotnisku we Frankfurcie i Darmstadt/Weiterstadt; w kraju związkowym Szlezwik-Holsztyn na autostradzie A1 między węzłami Reinfeld i Lubeka; oraz na autostradzie federalnej B462 w Badenii-Wirtembergii między Kuppenheim i Gaggenau. eHighway były także testowane odcinkowo w Szwecji oraz w USA.