Kaczmarek Electric inwestuje w logistykę
W związku z dynamicznym rozwojem Kaczmarek Electric rozbudowuje magazyn centralny w Powodowie oraz mocno inwestuje w doskonalenie kompetencji pracowniczych. Spółka jest także w trakcie wdrażania nowej identyfikacji wizualnej, którą zastosowano już w pięciu nowo powstałych oddziałach.
Kaczmarek Electric znacząco poprawił sprzedaż. Po trzech kwartałach bieżącego roku przychody firmy wyniosły 147,8 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego oznacza wzrost aż o blisko 31 mln zł. W związku z dynamicznym rozwojem spółka zdecydowała się m.in. na rozbudowę magazynu centralnego w Powodowie.
– Zakończyliśmy już prace wstępne, co pozwala na ruszenie z właściwą inwestycją. Mamy już wylane fundamenty, a obecnie stawiana jest konstrukcja nowej części magazynu – oznajmia Cezary Kaczmarek, prezes spółki.
Większa powierzchnia, nowe funkcjonalności
Po rozbudowie obiekt będzie zajmował 5 tys. m2 wobec 2 tys. m2 obecnie. Liczba miejsc paletowych zwiększy się ponad trzykrotnie. Oprócz powierzchni pod dachem powstanie również strefa magazynu zewnętrznego, zajmująca ponad 6 tys. m2, przeznaczona m.in. na kablowisko i składowanie innych elementów (słupów, rur). Oddanie rozbudowanego magazynu do użytku planowane jest na koniec marca 2014 r.
– Nowa powierzchnia magazynu pozwoli również na uruchomienie showroomu. Będzie to funkcjonalna przestrzeń do prezentacji nowoczesnych technologii. Przedsięwzięcie to realizujemy przy współpracy z naszymi kluczowymi partnerami biznesowymi: Schneider Electric i Philips. W showroomie będą prezentowane m.in. inteligentne systemy sterowania oświetleniem, wentylacją i bezpieczeństwem Schneider Electric oraz systemy oświetlenia LED marki Philips – dodaje Jerzy Balcer, zastępca dyrektora ds. zakupów i logistyki.
Rozwój kompetencji pracowników i klientów
Spółka oprócz inwestycji w infrastrukturę duży nacisk kładzie także na realizację szkoleń.
– Zwiększanie obrotów musi iść w parze nie tylko z podnoszeniem poziomu logistycznego i organizacyjnego, ale też z rozwojem kompetencji pracowników. Dlatego też mocno inwestujemy w system szkoleń. Wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi organizujemy szkolenia techniczne i informacyjne. Są to zarówno spotkania zamknięte, przeznaczone dla naszych handlowców, jak i prezentacje, warsztaty i szkolenia otwarte dla naszych klientów. Nasi pracownicy często również poszerzają swoją wiedzę techniczną na szkoleniach mocno wyspecjalizowanych, np. dla grup APTH firmy Schneider Electric. To procentuje później podczas kontaktu z klientem, np. przy udzielaniu wsparcia technicznego w zakresie automatyki przemysłowej i rozdziału energii – tłumaczy Urszula Kaczmarek, prokurent spółki.
Systematycznie swoje kwalifikacje podnoszą również pracownicy tzw. back-office, m.in. z działu finansów i księgowości.
– Ponadto młodym pracownikom finansujemy studia, a doświadczona kadra korzysta ustawicznie ze specjalistycznych szkoleń, aktualizując swoją wiedzę – podkreśla Cezary Kaczmarek.
Kaczmarek Electric w nowym wydaniu
Kaczmarek Electric jest aktualnie w trakcie zmiany identyfikacji wizualnej. Zastosowano ją już w kilku oddziałach. W nowej aranżacji, z nowym logo spółki, uruchomiono pięć nowych placówek: w Kargowej, Nowej Soli, Żywcu, Strumieniu i Wołominie. Systematycznie będą wprowadzane zmiany w kolejnych punktach handlowych.