A-T, Kaczmarek Electric i TIM nawiązują współpracę
16 listopada firmy A-T, Kaczmarek Electric i TIM podpisały porozumienie w sprawie utworzenia Grupy TAK. Nowa inicjatywa na polskim rynku ma na celu m.in. dotarcie do wszystkich grup odbiorców zaopatrujących się w materiały elektrotechniczne – klientów biznesowych dokonujących zakupów hurtowych, jak również do szerokiego grona klientów indywidualnych.
Poszczególnym członkom Grupy TAK nawiązanie współpracy ma przynieść m.in. korzyści finansowe wynikające z oszczędności na poziomie operacyjnym (niższe koszty wspólnych zakupów, wzajemne wykorzystanie posiadanych magazynów, floty transportowej, etc.).
Nową grupę charakteryzuje multikanałowość. Firmy ją tworzące dysponują łącznie 215 placówkami handlowymi (sklepy, hurtownie, biura handlowe), a także realizują sprzedaż online (TIM, A-T). Ponadto – jak podkreślają prezesi spółek tworzących Grupę TAK – każda z nich ma inny model biznesowy i dociera do różnych grup odbiorców, przez co konkurują ze sobą tylko w niewielkim stopniu i wzajemnie się uzupełniają.
Najbliższy miesiąc przedstawiciele Grupy TAK poświęcą na ustalenie terminów spotkań z dostawcami, aby jeszcze w tym roku rozpocząć rozmowy handlowe dotyczące zakupów dla całej grupy.
Grupa TAK
Nazwa nowej grupy zakupowej powstała od pierwszych liter nazw poszczególnych firm ją tworzących: TIM, A-T, Kaczmarek Electric. W ubiegłym roku łączne obroty członków Grupy TAK wyniosły 1,38 mld zł, a po dziewięciu miesiącach 2015 roku 1,16 mld zł, czyli o 20% więcej niż po trzech kwartałach 2014 r.
Przedsiębiorstwo Handlowe AT z siedzibą w Krotoszynie istnieje od roku 1990. Zajmuje się sprzedażą artykułów elektrycznych oraz chemicznych i farmaceutycznych. Spółka prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową na terenie całej Polski. W chwili obecnej zatrudnia ponad 850 pracowników i posiada m.in. 66 placówek elektryczno-oświetleniowych, 31 hurtowni elektrycznych oraz cztery salony oświetleniowe „Fabryka Światła”.
Kaczmarek Electric to powstała w 1997 r. sieć hurtowni elektrotechnicznych z siedzibą w Wolsztynie, która ukierunkowana jest na sprzedaż wyrobów z zakresu automatyki przemysłowej i podstawowego asortymentu elektrycznego. Obecnie sieć dystrybucji spółki liczy ponad 60 punktów handlowych (oddziałów i biur), a zatrudnienie wynosi około 240 pracowników.
TIM jest jednym z największych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka jako pierwsza w Polsce firma o tym profilu udostępniła swoją ofertę przez Internet zarówno dla klienta biznesowego, jak i indywidualnego, bez konieczności wcześniejszego rejestrowania się czy logowania. TIM realizuje sprzedaż poprzez model hybrydowy, czyli łącząc handel tradycyjny z kanałem e-commerce. Ten drugi rodzaj dystrybucji odpowiada już za około 2/3 ogólnej sprzedaży spółki.