Onninen usprawnia procesy sprzedażowe
Onninen – sieć hurtowni elektrotechnicznych, instalacyjno-sanitarnych, grzewczych i wentylacyjnych, wdrożyła rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM 2011 w celu optymalizacji procesów sprzedażowych i dystrybucyjnych oraz usprawnienia obsługi klienta. Za implementację systemu odpowiadała firma Netwise.
Dynamiczny rozwój sieci hurtowni Oninnen skutkujący rosnącą ilością procesów, przyczynił się do wzrostu liczby danych o klientach, które były gromadzone przez firmę w aż siedmiu różnych aplikacjach. Onninen postanowił poszukać jednego rozwiązania, które skonsolidowałoby wszystkie informacje o kliencie, w tym dane teleadresowe, preferencje zakupowe, historię zakupów, udział w aktywnościach marketingowych, działalność inwestycyjną czy relacje między klientami, w jednym, dostępnym dla wszystkich pracowników firmy miejscu. Kolejnymi wymogami wobec nowego systemu były: optymalizacja procesów sprzedażowych i dystrybucyjnych, dostarczenie wiedzy o kliencie, tworzenie ukierunkowanych i dedykowanych kampanii marketingowych i akcji promocyjnych, a także jego bezproblemowa, spójna integracja z funkcjonującymi już w Onninenie systemami ERP. Informacje musiały być integrowane online lub w „trybie nocnym” tak, aby zapewnić aktualność danych. – Rynek, na którym działamy, jest wyjątkowo złożony, stąd nasze procesy biznesowe podlegają dynamicznym zmianom. Potrzebowaliśmy rozwiązania na tyle elastycznego i skalowalnego, aby móc dostosować je do specyficznych potrzeb naszej firmy – oznajmia Rafał Pestkowski, dyrektor sprzedaży w spółce Onninen
Implementacja systemu
Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM powierzono firmie Netwise, posiadającej bogate doświadczenie w implementacji rozwiązań klasy CRM w różnych branżach, w tym handlowej i dystrybucyjnej. Netwise dostosował system do procesów biznesowych zachodzących w Onninenie, wdrażając m.in. moduł inwestycyjny do zarządzania projektami handlowymi, funkcjonalności do obiegu i akceptacji wniosków kredytowych, a także narzędzia do efektywnej obsługi promocji i programów lojalnościowych oraz zarządzania umowami dostawców i klientów. Ponadto zaimplementowano liczne funkcjonalności, w tym do zarządzania kontaktami, aktywnościami i działaniami, tzw. „widok 360O”, jak również narzędzia do zarządzania procesem sprzedaży i aktywnościami marketingowymi oraz takimi zadaniami jak raportowanie, powiadomienia i alerty oraz tzw. pipeline management. – CRM to narzędzie przewidziane przede wszystkim do zarządzania relacjami z klientem, dedykowane działowi sprzedaży. Jednak w przypadku Onninen jest to także rozwiązanie do zarządzania relacjami z dostawcami, dzięki specjalnie zbudowanemu modułowi SRM (Supplier Relationship Management) oraz funkcjonalnościom do zarządzania finansami i zabezpieczeniami klienta – oznajmia Jakub Skałbania z firmy Netwise. Efekty wdrożenia
Wdrożenie Microsoft Dynamics CRM przyniosło firmie Onninen liczne korzyści. System przede wszystkim usprawnił obsługę klienta, zwiększając szybkość reakcji na jego zapytania oraz umożliwił stworzenie jednej, spójnej bazy danych, dostępnej dla wszystkich pracowników firmy. Rozwiązanie wsparło dział marketingu w tworzeniu i realizowaniu kampanii oraz opracowywaniu programów lojalnościowych. Co więcej, dostępne w systemie narzędzia analityczne do zarządzania wydajnością i celami firmy dostarczają ekspertom ds. sprzedaży, serwisu i marketingu najbardziej aktualnych i strategicznych informacji, które wpływają na zwiększenie efektywności realizowanych działań.
Styczeń 2014