Facebook

Philips prezentuje system Indoor Positioning

ELEKTROSYSTEMY 05/2016Philips zaprezentował system oświetlenia Indoor Positioning, który pozwala na komunikowanie się sklepu z klientem za pośrednictwem inteligentnego oświetlenia LED. Technologia ta została już wdrożona w obiektach handlowych na Bliskim Wschodzie i w Europie.

Według firmy Philips, branża Retail to segment, w którym oświetlenie LED rozwija się najbardziej dynamicznie.
W około 90% nowo powstających sklepów instaluje się oświetlenie LED. Wskaźnik ten odnosi się zarówno do rynku polskiego, jak i całego świata. Również istniejące sklepy chętnie przechodzą na oświetlenie typu LED. W Polsce współpracujemy w tym zakresie z wieloma sieciami handlowymi, m.in. z Biedronką, Careffourem czy Castoramą – podkreśla Bodan Rogala, prezes Philips Lighting CEE.
Zdaniem Bogdana Rogali, oświetlenie powierzchni handlowych przy wykorzystaniu technologii LED daje właścicielom sklepów nie tylko oszczędności w zużyciu energii elektrycznej, ale stwarza też wiele dodatkowych możliwości. Jedną z nich jest komunikacja z klientami za pomocą systemu Indoor Positioning autorstwa Philipsa.

Działanie systemu Indoor Positioning

System ten został właśnie zaprezentowany przez spółkę podczas tegorocznej edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit w Warszawie. Indoor Positioning wykorzystuje zainstalowane w sklepie inteligentne oświetlenie LED, które za pośrednictwem specjalnej aplikacji umożliwia przekazywanie klientom informacji na ich smartfony. Przekaz dobierany jest na podstawie lokalizacji, w jakiej znajduje się w danym momencie kupujący. W wyniku komunikacji między aplikacją a oświetleniem, klient zyskuje dostęp do informacji i ofert specjalnych w sklepie.
Dzięki zintegrowanemu systemowi oświetlenia Indoor Positioning oraz mobilnej aplikacji, klienci z łatwością mogą odnaleźć produkty, których szukają, oraz otrzymać informacje o rabatach właściwych dla miejsca, w którym aktualnie się znajdują. Dla producentów artykułów sprzedawanych w danym sklepie oznacza to możliwość dotarcia do klienta z informacjami o produkcie bezpośrednio w momencie dokonywania wyboru.
Podstawą działania systemu jest transmitowanie danych o lokalizacji przez punkty świetlne poprzez modulację światła (technologia Visible Light Communication), która jest niewidzialna dla ludzkiego oka, ale czytelna dla aparatu smartfona. Po pobraniu aplikacji mobilnej kupujący może wyszukać produkty z listy zakupów z dokładnością do 30 cm. Przepływ danych odbywa się jednokierunkowo – jak podkreślają władze Philipsa, system oświetleniowy nie gromadzi jakichkolwiek danych osobowych z telefonów.

PRZYCHODY PHILIPS LIGHTING (w mld euro)

PRZYCHODY PHILIPS LIGHTING (w mld euro)

Pierwsze wdrożenia

Pierwsze projekty łączące zintegrowane oświetlenie z pozycjonowaniem wewnątrz pomieszczeń zostały zrealizowane na Bliskim Wschodzie i w Europie. Z nowatorskiej usługi Philipsa korzysta sieć handlowa aswaaq ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dzięki zainstalowaniu opartej na oświetleniu LED technologii pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń w supermarkecie Al Bada’a w Dubaju, aswaaq zużywa o 50% mniej energii na oświetlenie, redukuje koszty konserwacji, a także emisję dwutlenku węgla. Jednocześnie, klienci sieci korzystają z łatwej nawigacji po sklepie oraz z nowych usług na smartfony.
Podobne rozwiązanie wdrożył hipermarket Carrefour we francuskim mieście Lille. System ten zaimplementowano w sklepie o powierzchni 7,8 tys. m2.

Więcej aktualności

ZPUE i Tauron uruchamiają nowy magazyn energii

ZPUE i Tauron uruchamiają nowy magazyn energii

Tauron przyłączył do sieci elektroenergetycznej przemysłowy ma…

Wamtechnik wybuduje kolejną halę produkcyjną

Wamtechnik wybuduje kolejną halę produkcyjną

Wamtechnik, polski producent systemów zasilania oraz pakietów …

22 mln zł straty netto Columbus Energy

22 mln zł straty netto Columbus Energy

Grupa Columbus Energy przedstawiła raport za III kw. 2022 r. F…

APS Energia będzie współpracować przy budowie elektrowni atomowej

APS Energia będzie współpracować przy budowie elektrowni atomowej

Polski producent systemów zasilania APS Energia zawarł porozum…

Więcej aktualności

ZPUE i Tauron uruchamiają nowy magazyn energii

ZPUE i Tauron uruchamiają nowy magazyn energii

Tauron przyłączył do sieci elektroenergetycznej przemysłowy magazyn energii w Ochotnicy Dolnej w województwie małopolskim. Na lokalizację magazynu wybrana została gmina z największym w Polsce zagęszczeniem mikroinstalacji 1-fazowych. Innowa…

Wamtechnik wybuduje kolejną halę produkcyjną

Wamtechnik wybuduje kolejną halę produkcyjną

Wamtechnik, polski producent systemów zasilania oraz pakietów bateryjnych i akumulatorowych wybuduje kolejną halę produkcyjną w podwarszawskim Piasecznie. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2023 r. Nowa hala produkcyjna…

22 mln zł straty netto Columbus Energy

22 mln zł straty netto Columbus Energy

Grupa Columbus Energy przedstawiła raport za III kw. 2022 r. Firma odnotowała znaczny wzrost obrotów oraz 22,39 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 4,35 mln zł straty …

APS Energia będzie współpracować przy budowie elektrowni atomowej

APS Energia będzie współpracować przy budowie elektrowni atomowej

Polski producent systemów zasilania APS Energia zawarł porozumienie dotyczące współpracy z firmą Doosan Enerbility, należącą do grupy firm współpracujących z Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP) w ramach Team Korea KHNP. To sprawia, że AP…

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas