Columbus Energy: panele PV na abonament
Columbus Energy z początkiem czerwca rozszerzy swoją ofertę o nowy produkt – sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznych w ramach oferty „Abonament na słońce”. W trzecim kwartale spółka chce złożyć prospekt emisyjny do KNF w celu przeniesienia notowań z New Connect na rynek główny GPW.
„Abonament na słońce” to nowy produkt w ofercie spółki Columbus Energy, w którym klienci indywidualni podpisują umowę długoterminowej i sukcesywnej płatności za instalację fotowoltaiczną oraz zobowiązują się uiszczać opłaty miesięczne w zamian za montaż mikroelektrowni PV na ich domu. W ciągu najbliższych pięciu lat Columbus Energy planuje sprzedać i zamontować ponad 50 tys. instalacji PV o łącznej mocy ponad 200 MWp.
– Sytuacja na rynku fotowoltaiki w Polsce staje się bardzo podobna do tej, która miała miejsce na rynku amerykańskim. Dzisiaj w świetle spodziewanej nowelizacji Ustawy o OZE klienci indywidualni nie będą inwestować swoich własnych środków, jak również nie będzie ich stać na kredyt komercyjny. Musieliby wtedy zapłacić podwójną marżę – marżę handlową instalatora i marżę odsetkową. Columbus Energy wypracował model finansowy, w którym możliwe jest wyeliminowanie połowy z tej marży i sprowadzenie produktu fotowoltaicznego do prostej wersji – abonamentu – oznajmia Dawid Zieliński, prezes spółki
Jak informuje Columbus Energy, za 119 zł miesięcznie właściciel domu jednorodzinnego dostanie instalację fotowoltaiczną o mocy 2,5 kWp, która rocznie ma produkować 2,5 tys kWh energii elektrycznej. W przypadku instalacji PV o mocy 4 kWp (i rocznej produkcji 4 tys. kWh) opłata abonentowa wyniesie 199 zł miesięcznym a koszt abonamentu dla miktorelektrowni fotowoltaicznej o mocy 6 kWp (roczna produkcja 6 tys. kWh) wyniesie 299 zł. Oprócz abonamentu klient będzie musiał dodatkowo ponieść opłatę instalacyjną, odpowiednio: 1,5 tys. zł dla instalacji o mocy 2,5 kWp, 2 tys. zł dla 4 kWp i 2,5 tys. dla 6 kWp.
Przeprowadzka na rynek główny GPW
Columbus Energy podtrzymuje plany przeniesienia notowań akcji na rynek regulowany Giełdy Papierów Wartościowych. Zarząd spółki zamierza złożyć Prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego do końca trzeciego kwartału tego roku. Począwszy od 2018 roku Columbus Energy będzie chciał przeznaczać połowę osiągniętego zysku netto na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy.
Spółka prognozuje, że w tym roku zarobi na czysto 6 mln zł przy 46 mln zł przychodów. W 2017 roku zysk netto ma wzrosnąć do 28 mln zł, a w 2020 roku (w wersji optymistycznej) 82 mln zł przy przychodach na poziomie 721 mln zł.