Elester-PKP wdrożył system klasy ERP
Elester-PKP, polski producent systemów zdalnego sterowania i nadzoru nad energetyką kolejową i tramwajową oraz producent stałoprądowej automatyki zabezpieczeniowej, wdrożyła system IFS Applications 9.
Jesteśmy przekonani, że nasze rozwiązanie będzie wspierać dalszy rozwój ELESTER-PKP i zwiększy konkurencyjność przedsiębiorstwa na polskim rynku – oznajmia Marcin Taranek, prezes IFS CEE.
W wyniku przeprowadzonego w szybkim tempie procesu implementacji, system został wdrożony w centrali spółki w Łodzi oraz oddziałach (w Warszawie, Poznaniu, Opolu i Lublinie), jak również w dziewięciu grupach serwisowych zlokalizowanych na terenie kraju. Rozwiązanie klasy ERP wspomaga zarządzanie kluczowymi procesami biznesowymi przedsiębiorstwa, obejmującymi finanse, produkcję, dystrybucję, remonty, projekty oraz zasoby ludzkie i płace.
– W naszej szerokiej działalności produkcyjnej ogromne znaczenie ma sprawne zarządzanie różnorodnymi i często wysoce złożonymi projektami. Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wybór systemu IFS Applications, był jego moduł do zarządzania projektami, który jest wysoko ocenianym rozwiązaniem w naszej branży. System IFS Applications 9 pozwala nam na sprawną realizację projektów, zapewnia pełny wgląd w nasze działania operacyjne i umożliwia pełną kontrolę kosztów – oznajmia Marcin Kokoszka, członek zarządu, dyrektor handlowy w Elester-PKP.
Elester-PKP powstało w roku 1992 w wyniku porozumienia pomiędzy Zakładem Aparatury Elektrycznej Elester a Dyrekcją Generalną PKP w Warszawie. Obecnie udziałowcami spółki są PKP Energetyka oraz GE Power Controls.
W portfolio produktów Valeo Siemens eAutomotive znajdą się silniki elektryczne, przedłużacze zasięgu, ładowarki pokładowe, inwertery i transformatory. Wkładem Valeo są systemy sterowania i przedłużacze zasięgu, podczas gdy Siemens dostarczy silniki elektryczne wraz ze sterownikami. Połączenie sił obu koncernów przyniesie szereg synergii, m.in. w zakresie wytwarzania i zaopatrzenia w rozwiązania dla branży e-mobility, która w najbliższych latach będzie się dynamicznie rozwijać. Szacuje się, że średnioroczna stopa wzrostu rynku komponentów dla samochodów elektrycznych wyniesie około 20% do roku 2020.