Przewód od Helukabel w studenckim bolidzie RT08
PWR Racing Team, zespół studentów Politechniki Wrocławskiej, opracował nowy bolid wyścigowy RT08. Do budowy wiązki elektrycznej pojazdu wykorzystano przewód Heluflon-FEP-6Y firmy Helukabel.
Wiązka elektryczna jest „krwioobiegiem” wszystkich systemów elektronicznych i elektrycznych, a więc i jedną z najważniejszych części bolidu. Do jej wykonania w najnowszym pojeździe grupy PWR Racing Team wykorzystano w sumie 180 metrów przewodu Heluflon-FEP-6Y, którego waga wyniosła zaledwie 1800 gramów.
O zastosowaniu tych przewodów zadecydowało głównie to, że są one – dzięki izolacji fluropolimerowej – bardzo lekkie, posiadają dobre właściwości mechaniczne, odporność na wysokie temperatury (nawet do 205°C) oraz niewrażliwości na paliwa i oleje. Dzięki bardzo elastycznej konstrukcji możliwa była redukcja naprężenia w wiązce (a co za tym idzie zminimalizowanie prawdopodobieństwa awarii), a także zmniejszenie masy całej wiązki.
Sama wiązka elektryczna została w całości zaprojektowana komputerowo – począwszy od schematu 2D, a kończąc na modelu trójwymiarowym. Następnie wygenerowane zostały tablice montażowe oraz raporty, pozwalające na docięcie przewodów na odpowiednie długości. Po umieszczeniu ich w koszulkach termokurczliwych zostały zamontowane bardzo lekkie złącza Deutsch Autosport.
– Dla zespołu PWR Reacing Team jednym z założeń było wykonanie jeszcze lepszej wiązki, niż w modelu RT07. Wydawało się to niemalże nieosiągalne, gdyż zeszłoroczna elektronika wykonana była na bardzo wysokim poziomie. Dziś jednak możemy oglądać efekty pracy zespołu. Dzięki wykorzystaniu komponentów z najwyższej półki, w tym m.in. przewodu Heluflon-FEP-6Y, wiązka spełnia najwyższe standardy jakości – oznajmia Katarzyna Chrościcka, specjalista ds. marketingu w firmie Helukabel.
Budowę wiązki elektrycznej bolidu RT08 zakończono w marcu bieżącego roku.