Ruszyła 11 edycja konkursu „Elektryzująca Pasja”
W styczniu wystartowała kolejna edycja konkursu „Elektryzująca Pasja” skierowanego do młodych, zdolnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Zadaniem konkursowym jest przedstawienie swojej pasji, powiązanej z techniką: elektrotechniką, informatyką, czy telekomunikacją. Zdobywca pierwszego miejsca zdobędzie nagrodę pieniężną o wartości 3 tys. zł. Pozostali uczestnicy również zostaną nagrodzeni.
Już po raz 11 firma Elektrotim wraz z Polskim Stowarzyszeniem Elektroinstalacyjnym oraz partnerami społecznymi poszukuje młodych pasjonatów techniki w ramach konkursu „Elektryzująca Pasja”. Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu prezentacji lub filmiku obrazującego wielką pasję autora pracy. Uczniowie mogą zgłaszać prace indywidualne, jak i grupowe (2-5 osób). Spośród zgłoszonych prac, specjalnie w tym celu powołane jury konkursowe, wybierze 15 finalistów, którzy rywalizować będą o nagrody główne i wyróżnienia.
Harmonogram konkursowy
- Termin zgłaszania prac: do 12 marca 2018 r.
- Ogłoszenie twórców 15 najlepszych prac: 26 marca 2018 r.
- Ogłoszenie zwycięzców, Gala Finałowa: 23 kwietnia 2018 r.
Nagrody finansowe
Nagrody dla uczniów:
- 1 miejsce – nagroda w wysokości 3.000 zł
- 2 miejsce – nagroda w wysokości 1.500 zł
- 3 miejsce – nagroda w wysokości 500 zł
Nagrody dla nauczycieli:
- Dla najaktywniejszego koordynatora, który zgłosi największą ilość prac, spełniających wymogi konkursu: 1.000 zł
- Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 1. miejsce w konkursie: 1.500 zł
- Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 2. miejsce w konkursie: 750 zł
- Dla koordynatora, którego uczeń zdobędzie 3. miejsce w konkursie: 250 zł
Idea działań społecznych
„Elektryzująca Pasja” to autorski projekt, zainicjowany w październiku 2007 roku. W początkowej fazie skierowany był do uczniów technicznych szkół z Wrocławia, a następnie co roku rozszerzany o kolejne szkoły na terenie kraju. Głównym celem działań jest stworzenie młodzieży szans na zdobycie wyższych kompetencji zawodowych oraz ułatwienie jej odnalezienie się na rynku pracy po ukończeniu szkoły. Pierwszym etapem działań była diagnoza potrzeb w szkołach. Kierując się opiniami uczniów i nauczycieli, podjęta została decyzja o realizacji konkursu, którego kolejne edycje odbywają się co roku, od 11 lat.
Ideą konkursu jest zachęcenie młodych osób do aktywności i stworzenie im warunków do promocji innowacyjnych projektów. Organizatorzy stawiają sobie za cel rozwój zainteresowań zawodowych i umiejętności uczniów, który ułatwi im odnalezienie się na rynku pracy, po ukończeniu szkoły.
Partnerem konkursu „Elektryzująca Pasja” jest Polskie Stowarzyszenie Elektroinstalacyjne, które powstało w 2007 roku z inicjatywy największych polskich firm elektroinstalacyjnych. Jego celem jest kształtowanie i upowszechnianie zasad etyki zawodowej i biznesowej, działania w zakresie poprawy jakości wykonywania instalacji elektrycznych oraz współpraca z innymi organizacjami w zakresie opracowania i poprawy norm dla branży elektroinstalacyjnej. Magazyn Elektrosystemy jest patronem medialnym konkursu.