TIM przejmuje i wprowadza nowe logo
TIM zawiązał z Elettronica Italiana spółkę El-It oraz nabył większościowe udziały w Sun Electro. 13 czerwca podczas obchodów 25-lecia działalności firma zaprezentowała także nowy logotyp, będący elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej spółki.
W dniu 10 czerwca TIM zawiązał ze spółką Elettronica Italiana spółkę El-It z siedzibą w Warszawie. Podstawową działalnością nowego podmiotu będzie dystrybucja materiałów elektrotechnicznych i oświetleniowych produkcji włoskiej. Kapitał zakładowy El-It wynosi 1,5 mln zł i dzieli się na 1,5 mln akcji o wartości nominalnej 1 zł każda. TIM w El-It posiada 51% udziałów, natomiast pozostałe 49% przypada na Elettronica Italiana.
TIM w Sun Electro
Dzień po zawiązaniu się spółki El-It, TIM objął udziały we wrocławskiej firmie Sun Electro. Po podwyższeniu kapitału zakładowego, TIM w Sun Electro będzie posiadał 69,1% udziałów oraz tyle samo udziałów na zgromadzeniu wspólników. Przedmiotem działalności Sun Electro jest głównie import, wprowadzanie do obrotu na rynek polski oraz dystrybucja materiałów elektrotechnicznych i oświetleniowych wyprodukowanych w Chinach.
Nowe logo
Z kolei 13 czerwca podczas obchodów 25-lecia działalności TIM zaprezentował nowy logotyp, będący elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej spółki. Jak podkreślają władze przedsiębiorstwa, zmiana ta symbolizuje otwarcie nowego etapu w działalności firmy – przejścia z epoki handlu tradycyjnego do modelu hybrydowego, łączącego kompetencje zdobyte w minionym ćwierćwieczu z nowoczesną technologią e-handlu.
– Nowe logo zawiera charakterystyczny dla TIM-u żółty trójkąt, co podkreśla, że z dumą czerpiemy z naszego dotychczasowego dorobku. Historia jest bowiem ważna, jednak przyszłość jest ciekawsza. Zmiana, w trakcie której jest właśnie TIM, wydaje się być jak dotąd największą w dziejach firmy, stąd też pierwsza zmiana naszego logotypu – podkreśla Krzysztof Folta, prezes TIM-u.
Litery tworzące nazwę firmy nadal są czarne. Żółć i czerń, a także biel – nieobecna dotąd w logo spółki – to kolory jednoznacznie kojarzące się z technologią, na której TIM opiera swoją działalność. Zupełnie nowy jest krój liter tworzących nazwę firmy. Inspiracją dla jego powstania była technika tworzenia napisów z szablonów – rozwiązania powszechnie używanego w dużych przedsięwzięciach logistycznych. Elementy składowe czcionki nawiązują także do przegubów i rolek taśmociągów, jakie można odnaleźć chociażby w Centrum Logistycznym TIM w podwrocławskich Siechnicach, które realizuje wysyłki towaru do wszystkich klientów firmy.
Połowa sprzedaży przez internet
Od kilkunastu miesięcy TIM konsekwentnie rozwija sprzedaż on-line, nie rezygnując przy tym ze wsparcia udzielanego klientom przez pracowników biur handlowych w całej Polsce czy działających w terenie przedstawicieli handlowych. Obecnie już ponad połowa sprzedaży TIM-u realizowana jest przez Internet. Symbolicznym potwierdzeniem roli kanału internetowego jest przeniesienie w ostatnich dniach sklepu TIM na główną domenę internetową firmy, czyli www.tim.pl. Funkcjonujący tam dotychczas serwis korporacyjny jest obecnie dostępny pod adresem www.timsa.pl.