Wnioski w programie „Mój Prąd” tylko online
Zgodnie z zapowiedziami, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przechodzi w 100% na wnioski online w programie „Mój Prąd”. Zmiany wchodzą w życie od 31 marca.
Żeby złożyć wniosek online wystarczy mieć profil zaufany założony np. dzięki bankowości elektronicznej lub e-dowód. Zmiana ta nie dotyczy agregatorów (instalatorów PV), z którymi NFOŚiGW ma podpisane umowy o współpracy.
Program dopłat do 5 tys. zł do zakupu i montażu PV (2-10 kW) ruszył na przełomie sierpnia i września 2019 r. Początkowo wnioski można było składać wyłącznie w wersji papierowej, od 21 października NFOŚiGW udostępnił rozwiązanie online na rządowej platformie gov.pl.
– Z tej opcji skorzystało już w sumie 12 755 wnioskodawców „Mojego Prądu”. Kanał elektroniczny jest efektywniejszy, a budowa przez NFOŚiGW systemu informatycznego, do którego wpadają wnioski elektroniczne powoduje, że obsługa tych wniosków nie stwarza większych problemów. A to przekłada się wprost na tempo obsługi klientów. Dlatego usprawniamy program wykluczając wnioski papierowe, które poważnie opóźniają obsługę również i tych wnioskodawców, którzy skorzystali z drogi elektronicznej. W grudniu 2019 roku – pod koniec pierwszego naboru – Fundusz zalany został lawiną niekompletnych lub nieczytelnych papierowych wniosków, których wyjaśnianie zajmuje nam teraz dużo czasu, a każdemu przecież chcemy dać szansę na uzyskanie dofinansowania do domowej elektrowni słonecznej – wyjaśnia Piotr Woźny, prezes NFOŚiGW.
W drugim naborze do programu „Mój Prąd”, który rozpoczął się 13 stycznia 2020 roku, według stanu na 26 marca do NFOŚiGW wpłynęło łącznie 21 tys. wniosków, w tym 14 289 papierowych oraz 6 711 elektronicznych. Obecnie ponad 10 tys. wniosków jest na różnym etapie weryfikacji, z czego prawie 5 tys. wniosków elektronicznych zostało już ocenionych, w tym około 4 tys. pozytywnie, a pozostałe wymagają uzupełnień. Nabór potrwa do 18 grudnia bieżącego roku.